Publicitate
“Iarnă la Paris”, un captivant thriller istoric
O poveste întunecată în Orașul Luminii. Romanul lui Imogen Robertson – un thriller istoric pătrunzător, întunecos şi opulent din Parisul perioadei Belle Époque – aduce în prim-plan un complot meşteşugit artistic, detalii istorice bogate şi personaje puternice şi memorabile.
Maud Heighton vine la Paris pentru a învăţa să picteze la faimoasa Academie Lafond, dar şi pentru a scăpa de constrângerile şi sărăcia din micul său oraş natal. Această aventură presupune mult curaj, pentru că viața la Paris este foarte scumpă. În vreme ce colegele sale se bucură din plin de strălucirea oraşului şi de beneficiile unei vieţi lejere şi boeme, Maud alunecă periculos spre o existenţă sordidă. Fiind pe punctul de a muri de foame şi de frig în iarna pariziană, ea acceptă să devină însoţitoarea tinerei şi frumoasei Sylvie Morel. Dar aceasta are un secret: dependenţa de opiu. Pe măsură ce Maud se afundă tot mai mult în lumea lui Morel – o lume a eleganţei şi a luxului –, secretele acesteia devin și secretele ei.
Imogen Robertson a crescut în Darlington, a studiat rusa şi germana la Cambridge şi locuieşte în prezent în Londra. Înainte de a se ocupa exclusiv de scris, ea a fost regizor de film, de televiziune şi de radio. Imogen Robertson a fost nominalizată de două ori pe lista scurtă pentru CWA Ellis Peters Historical Dagger.
„Am fost nevoită să şi respir în timp ce am citit Iarnă la Paris, dar nu aş putea să vă spun când. Povestea întunecată a lui Robertson din Oraşul luminilor îl va bântui pe cititor mult timp după ce cartea a fost închisă”, scrie Erika Robuck, autoare a bestsellerului Hemingway’s Girl.
„Romanul lui Imogen Robertson este mai mult decât captivant. Cu personaje tulburătoare şi fascinante, o linie a povestirii delicios manevrată şi un oraş care uneori este strălucitor într-un mod seducător, iar alteori întunecat și plin de primejdii, romanul Iarnă la Paris este o adevărată desfătare pentru iubitorii de ficţiune istorică”, apreciază Margaret Leroy, autoare a romanului The Soldier’s Wife.
„Bogat precum un vin roşu desăvârşit, romanul Iarnă la Paris reuşeşte să satisfacă cele mai întunecate dorinţe ale cititorului de a fi hipnotizat într-un mod misterios. Cu detalii orbitoare ale perioadei Belle Époque şi un complot electrizant, Robertson izbuteşte să creeze cu mult rafinament un impresionant thriller istoric al intrigii şi al trădării… O lectură obsesivă”, consideră Sarah McCoy, autoare a bestsellerului internaţional The Baker’s Daughter
“Codul lui Da Vinci”
Editura RAO anunță o nouă ediţie a blockbusterului care s-a vândut în peste 200 de milioane de exemplare, o ediţie pentru o nouă generație de cititori, care va ajunge pe 19 aprilie în librării.
Codul lui Da Vinci
Ediția nouă a „blockbusterului perfect“ (The New York Times) debutează cu un cuvânt-înainte al autorului care crede că această versiune a bestsellerului li se potrivește atât tinerilor, cât și adulților.
„Sper din toată inima ca această adaptare a cărții mele să trezească în cei tineri aceeași bucurie pe care am simțit-o eu atunci când am explorat istoriile secrete și misterele lumii în care trăim, scrie Dan Brown
Ţesută în jurul unei intrigi poliţiste – o crimă misterioasă, în care suspectul principal e un om nevinovat – romanul îl provoacă pe cititor cu informaţii şi legende din domenii pe cât de interesante, pe atât de puţin cunoscute, ca arta Renaşterii, Istoria Religiilor, Evangheliile Apocrife, Gnosticismul, Kaballa, Istoria Cavalerilor Templieri şi, nu în ultimul rând, limbile Antichităţii.
Cea mai mare conspirație din ultimii 2000 de ani face subiectul thrillerului care a reușit să producă rumoare chiar și în cercurile oamenilor de știință. Codurile, subiectele religioase, istorice, din domeniul artei şi al arhitecturii, prezentate în Codul lui da Vinci i-au făcut chiar și pe cei mai documentați cercetători să-și pună întrebări în legătură cu adevăruri pe care le credeau absolute.
“Mi-am petrecut viaţa explorând acea lume criptică şi, în urmă cu câţiva ani, călătoria m-a dus faţă în faţă cu cel mai misterios cod pe care l-am întâlnit vreodată.
Codul era unul antic… şi extrem de încurcat. Şi, ceea ce era mai fascinant, era la vedere, astfel încât toată lumea l-ar fi putut observa.
Conform legendei, acel cod ascundea un secret teribil. Unii au susţinut că acel secret era atât de zguduitor, încât odată cunoscut, nu mai puteai vedea lumea niciodată cu aceiaşi ochi. După alţii, totul era doar o legendă… nimic altceva decât şoapte rostite în întuneric.
Oricum ar sta lucrurile, cartea spune povestea unui bărbat sau unei femei care-şi propun să descifreze acest cod şi să-i descopere secretele”, scrie Dan Brown la începutul ediţiei.
Dan Brown a anunțat deja data lansării următorului roman, Origin, în luna septembrie 2017. În România, romanul va fi în librării în noiembrie 2017.
„WOW! Un blockbuster perfect. Un thriller deștept, care te ține cu sufletul la gură. De la apariția cărților lui J.K. Rowling încoace, niciun autor nu și-a mai încântat atât cititorii, conducându-i într-o cursă plină de surprize și adrenalină”, apreciază cronicarul de la The New York Times
„Te captivează, se citește cu sufletul la gură. O foarte bună adaptare!”, se poate citi şi în Kirkus Reviews Online
Dan Brown este unul dintre cei mai apreciați scriitori din lume. Autor de bestselleruri, printre care Codul lui da Vinci, Îngeri şi Demoni, Inferno, Simbolul pierdut sau Fortăreața digitală, Dan Brown a fost numit unul dintre cei mai influenţi 100 de oameni din lume, de revista Time, în 2005. Romanele lui au fost publicate în 54 de limbi cu un tiraj de peste 200 de milioane de exemplare.
“Doamna Dalloway”
Editura RAO propune o traducere nouă, fidelă versiunii originale, realizată de profesorul Mihai Miroiu. O lectură obligatorie pentru admiratorii Virginiei Woolf, un roman de excepţie care analizează universul feminin cu deosebită grijă la detalii.
Doamna Dalloway
Romanul, inclus în topul Time al celor mai bune 100 de romane de limbă engleză scrise după 1923, pătrunde în intimitatea Clarissei Dalloway, o londoneză din înalta societate, cu un univers interior deosebit de bogat. Cartea surprinde evenimentele cu care se confruntă câteva personaje bine conturate de-a lungul unei zile de vară. În prim-plan este, desigur, Clarissa, căreia pregătirile pentru o petrecere îi oferă pretextul perfect de a medita asupra relației cu soțul ei, Richard Dalloway, a celei cu iubitul din tinerețe, Peter Walsh, dar și asupra atracției pentru o bună prietenă, Sally Seton. La începutul romanului, Clarissa este convinsă că drama vieții sale a ajuns la sfârșit: „cele cinci acte ale piesei... erau acum încheiate“, dar la finalul zilei și al istorisirii, ea ajunge, fie și numai vremelnic, să accepte pierderea „triumfurilor tinereții“ și să înfrunte viitorul.
De la prima pagină a romanului, Clarissa este îndrăgostită de viaţă şi conştiinţa ei plină de extaz în faţa vieţii, umbrită, dar niciodată întunecată pe de-a-ntregul de spaima şi suferinţa care o însoţesc deopotrivă, caracterizează în egală măsură personalitatea scriitoarei.
“Dumnezeu ştie de ce ne e atât de drag lucrul acesta, de ce îl privim astfel, născocindu-l, clătinându-l în jurul nostru, nimicindu-l şi creându-l în fiecare clipă din nou, dar fiinţele cele mai jerpelite, cele mai jalnice întruchipări ale mizeriei, care şed în pragurile caselor unde îşi beau decăderea fac la fel ca noi. E situaţie ce nu poate fi remediată nici prin legi ale Parlamentului, îşi zicea ea ferm convinsă, din una şi aceeaşi pricină, le e dragă viaţa”.
Pentru că “iată acolo” – constituie o provocare pentru cititor, în încercarea de a pătrunde semnificaţia Doamnei Dalloway. Fraza sugerează o nouă personalitate, o nouă Clarissa, care lăsând în urmă tenebrele primejdioase atinge tărâmul împăcării cu sine, al unei profunde autocunoaşteri.
Virginia Woolf a fost o scriitoare engleză, eseistă, editoare și scriitoare de povești, cunoscută drept una dintre figurile moderniste literare de frunte ale secolului XX. Operele ei cele mai renumite includ romanele: Doamna Dalloway (1925), Spre far (1927), Orlando (1928). Este autoarea faimosului dicton: „o femeie trebuie să dispună de bani și de o cameră separată, dacă vrea să scrie ficțiune“.
Cărțile ei au fost traduse în mai mult de 50 de limbi, de scriitori precum Jorg Luis Borges și Marguerite Yourcenar.
„Doamna Dalloway cuprinde unele dintre cele mai frumoase, complexe și incisive fraze care s-au scris vreodată în limba engleză”, afirmă Michael Cunningham.
„Virginia Woolf este una dintre figurile principale ale modernismului din Anglia și trebuie inclusă, alături de Joyce și Proust, în galeria celor ale căror experimente literare au rupt-o definitiv cu tradiția”, scrie New York Times Book Review
“Studiu în roşu aprins. Semnul celor patru”
Un clasic fără vârstă al literaturii poliţiste. Cele două romane ale lui Sir Arthur Conan Doyle au inspirat nenumărate ecranizări cinematografce și seriale de televiziune de success.
Studiu în roșu aprins
Sunt primele două romane din celebra serie de povestiri polițiste avându-i ca protagoniști pe excentricul Sherlock Holmes, primul detectiv care apare într-o serie de romane polițiste, și pe prietenul lui, doctorul Watson.
Studiu în roșu aprins este cronica începuturilor prieteniei dintre cei doi, în care aflăm cum s-au cunoscut, cum au ajuns să locuiască împreună în casa din Baker Street și să colaboreze pentru a elucida cazuri de crime misterioase. Povestirea îl poartă pe cititor, pe urmele criminalului, din periferiile cenușii ale Londrei sfârșitului de secol XIX până în comunitățile de mormoni din munții Stâncoși, pe teritoriul statului American Utah.
Semnul celor patru este relatarea rezolvării unei crime a cărei poveste începe în timpul răscoalei șipailor indieni împotriva britanicilor, din 1857.
Aventurile lui Sherlock Holmes și ale doctorului Watson au redefinit convențiile genului, au inspirat generații de cititori pasionați de literatura polițistă și nenumărate adaptări pentru micul și marele ecran.
Autor clasic de romane și povestiri polițiste, științifico-fantastice și istorice, medic de formație, Sir Arthur Conan Doyle este creatorul celebrului cuplu de detectivi amatori, genialul Sherlock Holmes și modestul doctor Watson, protagoniști a 56 de povestiri și 4 romane polițiste. De asemenea, lui îi datorăm și apariția profesorului Challenger, eroul povestirilor sale științifico-fantastice.
“Constellation”
La Librăria Humanitas de la Cişmigiu, a fost lansat ieri romanul Constellation de Adrien Bosc, distins în 2014 cu Marele Premiu pentru roman al Academiei Franceze.
„Adrien Bosc stăpâneşte foarte bine naraţiunea şi tehnica scriiturii, iar primul său roman străluceşte în galaxia uneori înceţoşată a debutului literar”, apreciază cronicarul de la Le Figaro Magazine.
Constellation
În noaptea de 27 spre 28 octombrie 1949, avionul Constellation, „noua cometă a companiei Air France“, care plecase de la Paris către New York, se striveşte de muntele Redondo, în largul arhipelagului Azore. La bord se aflau 48 de pasageri şi membri ai echipajului, celebrităţi precum boxerul Marcel Cerdan, iubitul lui Édith Piaf, cea care, nerăbdătoare să-l strângă în braţe, îi ceruse să ia avionul, în locul vaporului, violonista Ginette Neveu, eleva lui Enescu, Kay Kamen, „zâna bună a fraţilor Disney“, pictorul Bernard Boutet de Monvel, redactorul-şef al publicaţiei Dernières Nouvelles d’Alsace – dar şi o tânără muncitoare într-o fabrică alsaciană de textile, cinci pastori basci plecaţi să-şi încerce norocul peste ocean şi mici afacerişti – un fermier sirian, un industriaş cubanez, un avocat american, un şofer irakian. Ce capriciu al destinului a adus acesti oameni împreună? Pentru a răspunde, Adrien Bosc reface pas cu pas călătoria lor, conturând un portret de grup emoţionant, pe măsură ce clepsidra timpului se schimbă de la un capitol la altul: pe aerodrom, pe stâncile golaşe din Azore, în perioada crizei din 1929 sau, mai târziu, în 1982, într-o emisiune de televiziune.
Adrien Bosc reaprinde toate cele 48 de stele stinse în tragica noapte, ascultă vocea fiecărei victime şi îi spune povestea, dându-i din nou viaţă. Îmbinând scriitura jurnalistică şi aventura romanescă, autorul reuşeşte să creeze legături între pasageri şi evenimentele timpului lor.
„Ca toate marile romane, Constellation e construit din cercuri concentrice. Poate fi citit ca o descriere concisă a tragediei şi a victimelor sale. Poate fi înţeles ca un profil amplu al modernităţii aflate la zenit, căci sportul, arta, industria, chiar zborul în sine cunosc o perioadă de glorie posibilă, în parte, şi datorita contribuţiei unora dintre bărbaţii şi femeile care au murit în acest accident. [...] Sau poate fi considerat o meditaţie asupra hazardului, sorţii şi a vinovăţiilor care uneori se ascund în noi, alteori în stelele noastre. Oricum am alege să citim această carte minunată şi plină de farmec, satisfacţia va fi pe măsură”, consideră criticul de la Wall Street Journal.
Adrien Bosc s-a născut în 1986 la Avignon. A obţinut două masterate la Sorbona şi un masterat în domeniul editorial la Paris IV şi este fondatorul unei edituri atipice, Éditions du sous-sol, care publică, între altele, revistele Feuilleton şi Desports.
Constellation este primul său roman. A fost nominalizat la Premiul Goncourt, Premiul Renaudot, Premiul Flore şi se numără printre cele patru cărţi finaliste ale Premiului Jean Giono. În 2014 a primit Marele Premiu pentru roman al Academiei Franceze şi Premiul Gironde Nouvelles Ecritures, iar în 2015 Premiul Paris Diderot-Esprits libres. Din 2016 Adrien Bosc este director adjunct al Éditions du Seuil.
“Madlena”
Pentru unii dintre noi, trecutul este un ţinut străin. Pentru alţii, e mereu aproape – un cuvânt, un gest, o imagine pot reînvia, asemenea madlenei lui Proust, întâmplări sau senzaţii de demult.
O carte care o face pe Aurora Liiceanu să-şi aminteasca minunatele veri petrecute la Vama Veche împreuna cu prietena ei, Pusi Cocea. Ele sunt complet diferite: una provine dintr-o familie aristocratică, cu o istorie tumultuoasă, din care fac parte personalităţi ca Petru Comarnescu sau N.D. Cocea, cealaltă este fiica unui apreciat profesor de matematică; una are ochi albaştri şi o siluetă voluptuoasă, cealaltă e micuţă şi delicată; una îşi creşte cu detaşare cei trei copii mulatri, cealaltă e mereu îngrijorată pentru băieţelul ei blond. Le leagă însă o profundă afecţiune, care îi va uni peste ani şi pe copiii lor.
Madlena
Despre verile fericite, despre un tablou care schimbă vieţi, despre destine zbuciumate, dar şi despre o minunată prietenie povesteşte Aurora Liiceanu – completată de Nayla, fiica lui Pusi – în noul său volum, Madlena, apărut la Editura Polirom, în seria de autor dedicată autoarei, cu o prefaţă de Nayla Elamin.
“Tatăl meu, aflând că sunt prietenă cu Pusi, cum am spus, m-a întrebat ce apropieri există între mine şi ea, fiindcă nu vedea potriviri între noi, ea era din lumea artistică. Nu mi-au plăcut vorbele lui. I-am răspuns sec cam aşa: Ea este o versiune imposibilă a mea, eu nu aş putea fi niciodată ca ea, nici să fac şi să gândesc ca ea, şi pentru asta, pentru că este atât de diferită de mine, o admir, îmi place de ea, îmi place compania ei“.
Din cuprins: Mărgele şi madlene • La piaza rea, Stoiana • În altă lume sunt alte reguli • Şase într-o cameră • Vorbe răzleţe din amintirile mele şi ale altora.
Aurora Liiceanu, doctor în psihologie, a lucrat în cercetare şi a predat psihologie la diferite universităţi din Bucureşti, dar şi la UQAM (Canada) sau EHESS (Franţa). În prezent, este cercetător senior la Institutul de Filosofie şi Psihologie „Constantin Rădulescu-Motru” din cadrul Academiei Române. De aceeaşi autoare, la Editura Polirom au mai apărut: Rănile memoriei. Nucşoara şi rezistenţa din munţi (2003, 2012), Prin perdea (2009, 2012), Rendez-vous cu lumea (2010, 2012), Patru femei, patru poveşti (2010, 2011), La taifas (2010, 2012, 2016), Viaţa nu-i croită după calapod (2011), Cuvinte încrucişate (2012), Supuse sau rebele. Doua versiuni ale feminităţii (2013), Legături de sânge. Povestea Ioanei (2013), Soacre şi nurori. La cine este cheia? (2014), Valurile, smintelile, păcatele. Psihologiile românilor (2015), Nici alb, nici negru. Radiografia unui sat românesc (1948-1998) (2015), Dragostea cea veche îţi şopteşte la ureche. Primele iubiri (2015, 2016) şi Ea şi El. Biografia unei relaţii (2016).
“Leviatanul”
Leviatanul, de Thomas Hobbes, este considerat de mulţi una dintre cele mai influente şi mai importante opere din istoria intelectuală şi politică a Europei, putând fi comparat cu scrieri ale lui Platon, Aristotel, Machiavelli, Hegel şi Marx. Multe dintre subiectele discutate aici de Hobbes – de la elemente care ţin de antropologie, epistemologie şi psihologie până la conceptul de suveranitate şi cel de reprezentare, teoria generării statelor, structura socială şi educaţia, cauzele dizolvării statului şi cauzele războiului civil, relaţia dintre conştiinţa privată şi cea publică, precum şi cea dintre Stat şi Biserica – au rămas cât se poate de actuale.
Leviatanul
Scris într-o perioadă din istoria Angliei în care structurile politice şi cele sociale, precum şi metodele ştiinţei sufereau schimbări şi reinterpretări radicale, Leviatanul, prin forţa argumentului sau /şi prin provocările aduse posterităţii, a rezistat încercării vremurilor şi a contribuit într-o anumită măsură la dezvoltarea lumii moderne.
Thomas Hobbes (1588-1679), considerat unul dintre principalii fondatori ai filosofiei politice şi ai ştiinţei politice moderne, s-a născut în Malmesbury, comitatul Wiltshire, Anglia. După ce şi-a încheiat studiile la Magdalen Hall, Oxford, în 1608, a devenit preceptorul unuia dintre fiii lordului Cavendish de Hardwick, care avea să devină mai apoi conte de Devonshire, legătura sa cu această familie fiind de lungă durată. Primele sale studii s-au centrat pe clasici, traducând Războiul peloponesiac de Tucidide, în 1628.
La scurt timp, Hobbes a început să fie interesat de ştiinţă şi de filosofie, interes stimulat mai ales de călătoriile de lungă durată în Europa, unde a avut ocazia să cunoască figuri importante ale vremii, printre care Galilei şi Descartes. Lucrul acesta l-a condus la marele său proiect de formulare a unei ştiinţe politice, care avea să aibă ca efect, pe lângă crearea altor opere (precum The Elements of Law, De homine, De cive si De corpore), publicarea capodoperei sale Leviatanul, în 1651. La vârsta de optzeci şi patru de ani, Hobbes a compus o autobiografie în versuri, iar în următorii trei ani a tradus Odiseea şi Iliada lui Homer. Pe lângă filosofia politică, Hobbes a adus contribuţii într-o diversitate de alte domenii, printre care istoria, geometria, fizica gazelor, teologia, etica, filosofia limbajului şi a minţii.
“Ba nu, ba da! Cum să punem capăt lipsei de comunicare dintre el şi ea”
Ea şi el... când sunt împreună iese cu scântei, când sunt despărţiţi, se caută unul pe celălalt. Ce îi deosebeşte? Ce transmite ea şi ce transmite el, prin postura corpului, mimică, voce, comportament? De unde vin toate aceste diferenţe, ne-am născut cu ele sau le-am învăţat pe parcursul vieţii? Sunt întrebări care ne intrigă, care ne macină uneori, atunci când iubitul sau iubita pare să nu înţeleagă ce dorim sau când, în situaţiile sociale, suntem minimalizaţi de cei din tabăra sexului opus.
Ba nu, ba da
Ba nu, ba da!, de Dr. Lilian Glass, este mai mult decât un simplu ghid prin labirintul stilurilor diferite de comunicare ale femeilor şi bărbaţilor. Bazată pe studii ştiinţifice, dar şi pe exemple din viaţa de zi cu zi, Ba nu, ba da! este cartea care îţi spune ce să faci: unde şi cât trebuie să schimbi, astfel încât neînţelegerile dintre tine şi el sau dintre tine şi ea să ajungă de domeniul trecutului. Iar relaţiile armonioase sunt fundamentul împlinirii în cuplu şi al succesului în carieră!
Dr. Lilian Glass are o experienţă profesională vastă, mergând de la mediul universitar până la cel actoricesc şi juridic. A consiliat numeroase personalităţi, printre care Dustin Hoffman, Melanie Griffith, Will Smith. În prezent este una dintre cele mai respectate autorităţi în domeniul comunicării şi al psihologiei comportamentului uman.
“The Underground Railroad”
Deţinător al prestigioaselor National Book Award 2016 şi Andrew Carnegie Medal for Excellence, romanul The Underground Railroad, de Colson Whitehead, în curs de apariţie la Editura Humanitas Fiction, este marele câştigător al Pulitzer Prize for Fiction 2017.
The Underground Railroad, publicat anul trecut de editura americană Doubleday, este considerat de critică şi de public cea mai bună carte de ficţiune a anului. Mărturie stau atât distincţiile primite în 2016 şi încununate de câştigarea celui mai important premiu american pentru jurnalism şi arte, Pulitzer, cât si atingerea primului loc în topurile americane de carte: bestseller New York Times; bestseller The Washington Post; bestseller Barnes&Noble; #1 in Indie Bestseller List si in toate listele Indie Bestseller regionale; bestseller Amazon.com – cartea anului 2016 (Best Book of the Year); bestseller The New York Times Book Review – cel mai bun roman al anului; #1 în topul Publishers Marketplace – cele mai bune cărţi ale anului 2016. Revista Publishers Weekly, în numărul intitulat Best Books of 2016, a dedicat coperta lui Colson Whitehead.
Underground Railroad
De asemenea, The Underground Railroad este pe prima poziţie în topurile de vânzări din Belgia şi Olanda, iar Amazon a finalizat negocierile pentru adaptarea cărţii pentru micul ecran, în regia deţinătorului Premiului Oscar 2017 pentru pelicula Moonlight, Barry Jenkins. Romanul a fost vândut deja în peste 35 de ţări.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu