Medicul nutriționist Mihaela Bilic a vorbit despre cele mai răspândite mituri alimentare.
„Mâncarea, dacă este comestibilă, nu poate decât să fie bună de mâncat. Dacă copilul are probleme de greutate, atunci alimentele care sunt cu densitate calorică mare sunt mai puţin recomandate. Toate lucrurile concentrate au volumul mic. Una este să ne umplem stomacul cu ciorbă, alta e să îl umpli cu caşcaval. Caşcavalul se mănâncă cu pâine pentru că este concentrat. Pot apărea capcane: să mâncăm prea mult din alimente extrem de concentrate.
Putem avea situaţia următoare: un copil slab va prefera alimentele dietetice în mod instinctiv.
Ne plac cartofii prăjiţi cu şniţel. Un cartof întreg absoarbe uleiurile vegetale şi va avea de patru-cinci ori mai multe calorii atunci când devine prăjit. Uleiul este cea mai concentrată substanţă nutritivă. Unor copii nu le face bine la siluetă. Produsul nu este toxic, doza face otrava. Orice lucru în exces sau prea des poate să aducă probleme. Dar de siluetă, nu de sănătate. Puţin probabil să ne îmbolnăvim de la cartofi prăjiţi sau șnițel”, a spus medicul nutriționist Mihaela Bilic, potrivit Digi 24.
Amintim că medicul nutriționist Mihaela Bilic a scris, pe Instagram, despre un experiment interesant legat de o prăjitură. Rezultatul cu privire la percepția consumatorilor i-a uimit pe mulți.
„Dincolo de calitatea ingredientelor și rețeta după care este preparat un produs, experiența gustativă depinde foarte mult de felul în care este prezentat. Cu alte cuvinte merită să punem preț pe ritualul de servire/eleganța mesei. Într-un restaurant din Illinois a fost făcut un experiment pe 175 de persoane cărora li s-a dat o prăjitură cu ciocolată gratis, pe motiv că este o rețetă nouă, ce trebuie testată înainte de a fi introdusă în meniu. Clienții erau rugați să evalueze calitatea desertului și să spună cât ar plăti pentru el.
Prăjitura Brownie era identică ca rețetă, de aceeași dimensiune, unica diferență consta în modul în care era prezentată. Au existat trei variante: pe farfurie de porțelan, pe farfurie de carton și pe un simplu șervețel de hârtie.
Rezultatul percepției consumatorilor?
Cea pe farfurie de porțelan a fost declarată “excelentă”, cea pe farfuria de carton a fost “bună”, iar cea pusă direct pe șervețel s-a dovedit a fi “ok, dar nimic special”!
La capitolul preț, clienții au fost dispuși să plătească de 3 ori mai mult pentru o Brownie pe farfurie.
Dacă aspectul și prezentarea contează, de ce să nu folosim asta în beneficiul nostru? Nu consumați mâncarea direct din caserolă, din pungă sau din ambalaj, își pierde din calitate. Și cu cât o apreciem mai puțin, cu atât o să mâncăm mai mult!”, a scris Mihaela Bilic pe contul de Instagram.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News