Un proiect important, pentru valorificarea potenţialului turistic şi protejarea cadrului natural din zona Cascadei Bigăr se desfășoară în Parcul Naţional Cheile Nerei-Beuşnița. Proiectul a apărut la iniţiativa unei echipe de angajaţi Coca-Cola HBC România din Timişoara care au propus companiei această idee spre finanţare. Iniţiativa de a amenaja zona Cascadei Bigăr, faimoasă pentru frumuseţea sa, se înscrie în platforma După Noi, recent lansată de Coca-Cola HBC, prin care compania îşi propune să inspire cât mai mulţi oameni să conştientizeze cât de important este ce lasă în urma lor şi să adopte un stil de viaţă cât mai responsabil, pe care să-l transmită şi generaţiilor viitoare.
Traseu turistic integrat în Parcul Cheile Nerei
Începând cu data de 6 iulie 2016, timp de câteva luni, în zona Cascadei Bigăr vor avea loc ample lucrări de amenajare eco-turistică, care oferă soluţii nedistructive şi sustenabile pentru mediul înconjurător. Proiectul va include dezvoltarea unui traseu turistic coerent şi integrat începând cu accesul în zona Cascadei Bigăr şi continuând cu restul obiectivelor turistice din apropierea sa.
Principalele lucrări de reabilitare vor viza:
• amenajarea unui traseu pietonal între parcare şi intrarea în Parcul Naţional, de-a lungul DN 57B;
• amenajarea unui drum de acces de la intrarea în Parc şi până la baza Cascadei;
• realizarea unei treceri către Grota Bigăr, aflată în imediata apropiere a Cascadei ;
• dotarea zonei cu panouri informative, pubele ecologice, marcaje de atenţionare, locuri de repaus.
Pentru toate aceste intervenţii vor fi folosite materiale naturale, aşa cum sunt pietrişul sau lemnul, care au un impact redus asupra mediului înconjurător.
Proiectul, parte a campaniei După Noi
Întregul proiect local, privind amenajarea eco-turistică a zonei, a fost dezvoltat la iniţiativa echipei Coca-Cola HBC România din Timişoara, din dorinţa angajaţilor Silviu Calotă, Sorin Giurescu şi Viorel Picioruş de a valorifica potenţialul turistic al zonei şi de a proteja cadrul natural de aici. Această iniţiativă face parte din proiectul intern Coca-Cola HBC România - "Eu fac schimbarea în comunitatea mea", al cărui scop este de a implica membrii echipei în generarea de soluţii la nevoile comunităţilor locale. "Eu fac schimbarea în comunitatea mea" este o competiţie internă de proiecte de responsabilitate socială, propuse de angajaţii Coca-Cola HBC România.
Întregul demers este derulat sub platforma DupaNoi.ro care înglobează toate iniţiativele de responsabilitate socială susţinute de Coca-Cola HBC România la nivel local şi care îşi propune să inspire cât mai mulţi oameni să lase în urmă o lume mai bună, prin protejarea resurselor naturale, prin promovarea valorilor, poveştilor şi a locurilor din România.
Mai multe despre DupaNoi.ro puteți afla urmărind filmul manifest, precum și accesând website-ul platformei și paginile sale de Facebook și Instagram.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu