Într-o discuţie cu oficialii europeni în domeniul transporturilor, la care a luat parte alături de ministrul Sorin Grindeanu și Cristian Pistol – directorul CNAIR a oferit ca soluţie de transport al mărfurilor pe ruta UE-Ucraina şi UE-Republica Moldova celebrul DN2, denumit şi “drumul morţii”.
O șosea ciudată, cu trei benzi pe ambele sensuri, împărțite aiurea în două benzi de trafic și două, mai înguste, ”de urgență”, pe care se circulă haotic, ca de altfel în toată România, și ude zeci de oameni îşi pierd viaţa. Accidentele cu mii de răniți și immense pagube materiale se țin lanț pe șoseaua iadului.
“România își coordonează eforturile la nivel european și susține propunerea de autorizare a Comisiei Europene pentru negocierea acordurilor rutiere de transport de mărfuri UE-Ucraina și UE-Republica Moldova pe perioada crizei. S-a discutat și despre includerea în coridorului TEN-T Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee a secțiunilor rutiere TEN-T, de pe teritoriul României, care asigură conexiunea cu Ucraina și Republica Moldova: Pe axa nord-sud: Siret- Suceava - Pașcani- Bacău- Buzău- Ploiești- București care trebuie conectată cu portul Constanța. Pe axa est-vest: Pașcani-Iași-Ungheni”, spune, într-un comunicat de presă, Cristian Pistol.
De ce ar veni ucrainienii cu mărfuri pe ”Drumul morții”? De ce nu ar merge prin Polonia. Poate este mai scurt, poate este mai sigur transportul prin România. Să vedem cam cât durează ca un TIR să ajungă de la Constanţa la Siret, via Bucureşti, sau invers.
Google Maps ne spune că acest traseu durează mai bine de 9 ore:
Bucureşti-Constanţa: 225 km, durata: 2h 30 min. Siret-Bucureşti: 483 km, durata: 6 h si 39 min.
Numai că Google ne arată timpul mediu, calculat pe baza distanţei şi a vitezei maxime admise. Nu se iau în calcul nici ambuteiajele create de tractoarele care intră pe şosea, nici accidentele, care blochează ore în șir DN2, nici satele şi cătunele prin care trebuie să mergi cu 30 la oră pentru că rişti în orice clipă să-ţi sară în faţa maşinii vreun animal sau, Doamne fereşte, vreun pieton. De asemenea, se mai adaugă şi două ore – cu indulgenţă – pe care trebuie să le petreci pe aşa zisa centură a Capitalei. Deci vorbim de o “axă” care se parcurge în 12-14 ore.
Spre deosebire, în Polonia, un traseu de aceeaşi lungime se parcurge integral pe autostradă în numai 7 ore (conform Google Maps). Fără stres, cu un consum mai mic de carburanți și cu mult mai puține riscuri.
Date:
Siret-Bucureşti: 483 km, durata: 6 h si 39 min.
Bucureşti-Constanţa: 225 km, durata: 2h 30 min.
Total: Siret-Constanta: 708 km, durata: 9 h si 9 min, fără ambuteiaje, blocaje pe Centură sau în trafic, care pot duce traseul la 12-14 ore.
Număr de accidente pe DN2: între 400 și 500, cu 70-80 de morți anual și mii de răniți.
În Polonia, traversarea de la graniţa cu Ucraina şi până la cea cu Germania: 700 km, durata: 7 ore pe autostradă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News