O analiză prezentată de Mediafax relevă cât "a costat" fiecare vot obținut de candidații la alegerile prezidențiale, raportat la sumele de bani investite în timpul campaniei electorale.
Cu aproape de trei ori mai mulţi bani cheltuiţi în campania electorală de PSD-UNPR-PC, Victor Ponta a obţinut în cele din urmă cu peste un milion de voturi mai puţin decât contracandidatul său, Klaus Iohannis.
Alianţa PSD-UNPR-PC a intrat în alegeri cu 6.457.861 de lei venituri, conform bilanţului contabil realizat după alegeri, însă a avut cheltuieli de 20.136.729 de lei.
Numărul de voturi obţinut în turul doi, raportat la cheltuielile de campanie electorală, arată că un singur vot primit de Victor Ponta i-a "costat" pe social-democraţi 3,8 lei, calculat conform cifrelor oficiale.
De partea cealaltă, Alianţa Creştin Liberală a cheltuit 7.291.221 de lei, faţă de cei 5.029.548 de lei - venituri realizate înaintea şi în timpul campaniei electorale prezidențiale.
Astfel, un vot pentru Klaus Iohannis a "costat" ACL 1,15 lei, raportând cheltuielile de campanie la numărul de voturi din turul doi.
În cazul candidaţilor care au participat doar la primul tur al prezidenţialelor, Monica Macovei a obţinut, cu cei mai puţini bani, cel mai mare număr de voturi, cu un coeficient de 1,5 lei/vot.
Elena Udrea, candidatul PMP, a obţinut un coeficient de 3,7 lei/vot, în timp ce Călin Popescu Tăriceanu a ajuns la 2,6 lei/vot, iar candidatul UDMR Kelemen Hunor - 2 lei/vot, mai scrie sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu