Blogosfera din România este o industrie care, în 2011, a tras 619.750 de euro din buzunarele companiilor, potrivit unui studiu realizat de blogul refresh.ro şi agenţia online de turism vola.ro.
Blogosfera din România este o industrie care, cel puţin la nivel declarativ, a cheltuit 619.750 euro din buzunarele companiilor în 2011. Jumătate de milion de euro a fost încasat de 51 de bloggeri, 8% dintre participanţii la studiul BR 2011, în timp ce un sfert de milion de euro a intrat în buzunarele unui numar de 13 bloggeri.
Din ce câştiga bloggerul bani? Advertorialele deţin fruntea clasamentului, cu 31% dintre răspunsuri, surclasând clasicele bannere, cu 23%, marketing-ul afiliat, cu 18% si proiectele speciale, cu 14%. La polul opus găsim branding de pagină, cu 4%, speaker invitaţi la evenimente, cu 3%, şi, cu câte un procent, publicitate în feed-ul RSS şi publicitate în video.
În 2011 Facebook a preluat conducerea reţelelelor sociale pe care activează majoritatea bloggerior din România, 95% dintre aceştia având un cont de Facebook. În 2009, doar 70% foloseau Facebook, Twitter fiind pe primul loc, cu 76%.
Succesul din punct de vedere al unui blogger este conferit de către traficul blogului (18%), numărul de comentarii primite (17%), şi numărul de reacţii în media sociale (16%). La coada clasamentului, cu 10%, stau câştigurile în bani, şi, cu 12%, poziţia într-un top de trafic sau influenţă.
Subiectele politice au cel mai mare impact in blogosferă
La intrebarea "care subiecte au avut cel mai mare impact în blogosfera româneasca", 45% dintre bloggeri au decis că politica este pe primul loc, urmată îndeaproape de către subiecte din new-media, divertisment, ştiri generale, monden, tehnologie, şi subiectele personale, de altfel, pe primul loc în topul preferinţelor acestora.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu