Trecerile la nivel cu calea ferată din București și din împrejurimi pot face parte din sfera paradoxurilor. Investițiile mari și permanente aproape că nu se văd. Cât despre trăinicia lucrărilor, nici nu mai poate fi vorba.
Trecerile la nivel cu calea ferată din București și din apropieri se transformă, chiar de mai multe ori pe an, în adevărate capcane pentru șoferi. Este cu atât mai revorltător cu cât, multe dintre aceste linii ferate din zona metropolitană, peste care trec zilnic sute de mii de mașini, nu mai sunt folosite, se opresc doar în niște tufișuri. Cu toate astea, CFR susține că liniile ferate din București încă sunt folosite și chiar modernizate. "Liniile sunt folosite de către SRCF București și de către societățile comerciale pentru desfășurarea activității de transport feroviar de călători și marfă din/către localitățile limitrofe ale județelor învecinate cu Capitală" susțin cei de la CFR. Aici însă nu se mai încadrează și liniile 301 Kf Progresu- Rahova şi linia 301 Kg Rahova – Cotroceni.
Cât plătește CFR pentru întreținere
Pentru trecerile la nivel cu calea ferată se pare însă că nu există soluții de lungă durată și se preferă investiții mici cu frecvență mare. Despre costurile de întreținere ale acestor treceri și a altor activități din aceeași zonă, CFR a cheltuit, doar anul trecut, peste 500 de milioane de lei. "În anul 2017 valoarea cheltuielilor pentru întreținerea și reparația infrastructurii feroviare (inclusiv a trecerilor la nivel) administrată de CNCF CFR SA a fost de aproximativ 550 milioane lei", se arată în răspunsul oferit de companie.
Linii ferate reabilitate
Mai mult, CFR susține că "există linii de cale ferată reabilitate în anumite zone ale Capitalei, unde viteza maximă de circulaţie a trenurilor este de 140 km/h şi alte linii, unde prin lucrări de întreţinere se asigură desfășurarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă".
Citește și Trafic București, îngreunat de linii ruginite de cale ferată. CFR, împotmolită în "prevederi legale"
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu