Termenul de portare a unui număr de telefon dintr-o reţea în alta va fi de maximum trei zile lucrătoare, de la zece zile cât era până în prezent, în timp ce activarea unui număr portat se va face în cel mult o zi lucrătoare în loc de patru, a anunţat miercuri Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Decizia prevede ca termenul de activare a unui număr portat să fie de maximum o zi lucrătoare, conform normelor europene, iar durata maximă a procedurilor administrative aferente portării se reduce de la 10 la trei zile lucrătoare.
De asemenea, termenul în care furnizorul donor trebuie să răspundă unei cereri de portare se reduce de la patru zile lucrătoare la o singură zi.
După validarea cererii de portare, abonaţilor care solicită portarea li se va activa numărul de telefon în cel mult o zi lucrătoare. Durata maximă potenţială de întrerupere a serviciului în cursul procesului de portare va fi redusă la patru ore în loc de cinci ore (în cazul portării numerelor de telefonie fixă) şi la trei ore în loc de patru ore (în cazul portării numerelor de telefonie mobilă).
În practică, durata întreruperii serviciului este mai mică, media pe ultimul trimestru fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe şi 40 de minute pentru numerele mobile, menţionează, într-un comunicat de presă, arbitrul telecom.
Prevederile actuale vor intra în vigoare în termen de patru luni de la data publicării acestora în Monitorul Oficial.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu