A avea o maşină începe să devină, pe zi ce trece, un lux în România.
Iar, din păcate, cu cât vârsta maşinii creşte, cu atât cheltuielile sunt mai mari - lucru care loveşte tocmai în persoanele cu venituri reduse: vizitele la service sunt tot mai dese, piesele de schimb sunt scumpe, la fel şi ITP-ul şi alte verificări.
După majorarea preţurilor la gaze naturale şi energie electrică, anul 2022 a venit cu alte probleme pe capul românilor: scumpirea benzinei şi a motorinei, dar - în cazul bucureştenilor - majorarea serioasă a tarifelor de închiriere a locurilor de parcare. La asta se adaugă tarifele în creştere aplicate de service-uri pentru manoperă, dar şi preţul pieselor de schimb şi al consumabilelor.
Pentru a vedea cât îl costă pe un român obişnuit maşina, am adunat cheltuielile pe care acesta le are de făcut într-un an. Vorbim de preţuri medii, în realitate ele pot varia, fie în jos, fie în sus, în funcţie de localitate şi alţi factori, cum ar fi service-ul auto la care merge fiecare.
Concluzia este îngrijorătoare: cheltuielile cu maşina se ridică la o sumă considerabilă. În cazul unui român care primeşte salariul minim, aceasta ar putea fi acoperită cu salariul pe patru luni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News