Titi Aur a vorbit, în exclusivitate pentru DC NEWS, despre cât timp câștigă un șofer, dacă merge mai repede sau dacă încalcă legile. Răspunsul este unul incredibil, la care puțini se așteaptă.
România se află în topul țărilor la numărul de accidente rutiere și la numărul de decese provocate de accidente și asta pentru că șoferii nu au educația conducerii defensive și gonesc pe drumurile publice de cele mai multe ori din inconștiență.
Titi Aur ne-a oferit un interviu exploziv și a răspuns la o întrebare la care puțini cunosc răspunsul. "Cam cât timp se câstigă pe autostrada dacă mergi cu 150-160 km/h sau o viteza mai mare de atât". Totul vine în contextul în care, foarte mulți șoferi folosesc aplicația WAZE, cea care arată în timp real cât mai ai până la destinație. Ei bine, de cele mai multe ori, în dorința de a ajunge mai repede la destinație, foarte mulți măresc viteza și sfidează regulile.
"Foarte puțin, foarte puțin. Am făcut experimentul! Ca să treci Bucureștiul, dintr-o parte în alta, pe una dintre diagonale, forțând semafoare, trecând pe linia de tramvai, poți să câștigi teoretic undeva la 5 - 7 minute și asta pentru că vei fi oprit de toate semafoarele și câștigul este foarte, foarte, foarte mic, dar asta înseamnă aventură, mers, frânat, consumat combustibil, risc de a-ți lua carnetul, enervat pe toată lumea că te bagi în față, că te strecori, poți să câștigi 5 - 7 minute să străbați Bucureștiul dintr-o parte în alta.
Pe autostradă sau pe drumul național, mergând cu viteză mare, putem face un calcul foarte, foarte simplu, este aritmetică simplă, fizică simplă. Dacă mergem cu 130 km/h maximum, vom avea o medie de undeva 100 - 11- de fapt, pentru că mai ai locuri în care oprești, în care mai reduci un pic. Dacă mergi nu 160 km/h, nu poți să o faci peste tot, pentru că ai locuri în care te opresc cei din față, vei ajunge undeva la o medie de maximum, maximum 10 km/h mai mult. 10 km/h înseamnă că într-o oră poți să câștigi 10 km. Dacă mergi la București la Constanța, să zicem că poți să ajungi cu 15 - 20 km/h, dar asta e în cazul în care mergi cu 160 - 180 km/h, adică la zona aia de luat carnetul sau la limita de a-ți lua carnetul. Și când tragi linia și vezi că la viteza aia faci 2 km/minut, înseamnă că poți să câștigi 5 minute. La 60 km/h faci un minut, la 120 km/h, faci 2 km/minut. Dacă câștigi 15 kilometri, poți să câștigi cam 7 minute jumate", a declarat Titi Aur, în exclusivitate pentru DC NEWS.
Deci pleci de la București la Constanța și poți să ajungi cu 7 - 8 minute mai repede, asumându-ți nebunia asta. Pentru că dacă ai avea autostrada liberă, liberă și ai merge cu 130 sau cu 180, diferența ar fi mai mare, dar nu ai liber și asta înseamnă că oricum te oprește coloana de multe ori. Adică tu mergi în multe locuri cu 180, dar nu ai liber să mergi de la București la Constanța cu 180. Pentru acele câteva minute cu care ajungi mai repede, vei avea consum mai mare de combustibil, consum foarte mare de mașină, adică de frână, de cauciucuri, vei fi stresat tu și cei din mașină, dacă sunt conștienți, pentru că ești într-o continuă accelerare: accelerezi, frânezi, băga-mi-aș, scoate-mi-aș, dă-te, nu te da, degete, nedegete, că asta se întâmplă...uite, m-a încurcat un fraier.
Adică, în loc să-ți vezi de o relaxare că mergi la mare sau la munte sau unde mergi, ești într-un continuu stres, ca să ajungi cu câteva minute mai devreme, dacă ajungi, pentru că riscul e să nu mai ajungi. Principalul obiectiv când te urci în mașină e să ajungi!
Deci, câștigul e foarte mic! Pur teoretic, între a merge cu 130 km/h și 180 km/h e vorba de 50km/h în plus, ceea ce înseamnă că într-o oră faci 50 km în plus. Ăsta e testul pe autostrada goală", a completat el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu