O evaluare a Unirea Shopping Center arată o devalorizare semnificativă a centrului comercial în ultimii cinci ani. La finele anului trecut, valoarea de piaţă a magazinului a ajuns la sub 60 de milioane de euro.
Unirea Shopping Center SA, compania care deţine centrele cu acelaşi nume din centrul Bucureştiului şi din Braşov, face în fiecare an o evaluare a proprietăţii imobiliare, în vederea raportărilor financiare. Anul trecut, valoarea magazinului a scăzut cu aproximativ 30% comparativ cu 2007, de la 80,7 milioane de euro, la 59,3 milioane de euro. Menţionăm că evaluarea din 2007 datează din luna iunie, în timp ce evaluarea din 2011 este datată cu 31 decembrie. Pentru stabilirea valorii de piaţă au fost luate în calcul terenul de peste 17.300 de metri pătraţi şi construcţia de peste 77.800 de metri pătraţi.
"Deprecierea de 30% faţă de 2007, deşi aparent mare, este caracteristică majorităţii centrelor de retail. Din perspectiva unei eventuale investiţii, aceasta se traduce printr-un yield cu 200 de puncte procentuale mai mare în 2011 faţă de 2007. Dacă un centru comercial de tip prime – adică într-o locaţie bună, cu un grad mare de închiriere şi un mix de retaileri funcţional – s-ar fi vândut în 2007 cu un yield (randament imobiliar) de 6,5%, astăzi acesta ar genera un yield de aproximativ 8,5%. Diferenţa aceasta este o veste bună pentru investitorii interesaţi de achizitii, dar puţine proiecte de succes sunt astăzi de vânzare", a explicat Cristian Ustinescu, Investments Director, în cadrul companiei de consultanţă imobiliară DTZ Echinox.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News