Cătălin Drulă, preşedinte USR şi ministru al Transporturilor în Guvernul Cîţu, iese din nou la atac, după ce Sorin Grindeanu, actualul ministru al Transporturilor, a mai anulat o licitaţie pentru 26 km de autostradă.
"BREAKING: Grindeanu anulează încă o licitație pe A3 - 26km de autostradă între Suplacu de Barcău și Chiribiș
Este al doilea tronson blocat de Sorin Grindeanu pe autostrada A3, după ce în primăvară reziliase și lotul vecin Chiribiș - Biharia și pe care nu a fost în stare să îl reliciteze nici până azi.
La aproape 20 de ani de la startul lucrărilor de către Bechtel, contorizăm a 4-a reziliere sau anulare de licitație pe sectorul Suplacu de Barcău - Chiribiș, cel mai probabil o situație unică la nivel mondial.
Anul trecut, în mandatul meu, a fost anunțat câștigătorul acestei licitații, iar în februarie 2022 s-au finalizat contestațiile. Ar fi trebuit să fie desemnat câștigătorul final și să se semneze contractul. Însă un asemenea scenariu a fost de neimaginat pentru Sorin Grindeanu.
Proiectul a fost abandonat în 2013 de PSD - Dan Șova la un stadiu de finalizare de 50%. De atunci, scheletele de fier-beton nefinalizate au rămas o mărturie vie a incompetenței și nepăsării PSD.
Tot aici zace nefolosit și vestitul viaduct de 1,8km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume, un ”muzeu” în aer liber ce a costat zeci de milioane de euro", a scris Drulă pe Facebook.
Cătălin Drulă, președintele USR, îl atacă din nou pe Sorin Grindeanu, vicepreședintele PSD. De această dată o face cu cifre, iar Grindeanu a rămas fără replică.
”În PNRR Transporturi, Sorin Grindeanu are 1 miliard de euro pentru lucrări rapide de creștere a vitezei pe sute de kilometri de cale ferată, a scris Drulă pe Facebook. Cu acești bani, Grindeanu ar trebui să facă: înlocuiri de șină, traversă, schimbătoare de cale (macaze), electrificare, treceri la nivel sau centralizare electronică.
Modelul este cunoscut de anul trecut (când Drulă era ministru-n.red.). Cu bani de la bugetul de stat am reparat o linie între Buzău și Făurei. A costat 60 de milioane de lei pentru 40 de kilometri, a durat 5 luni și a crescut viteza de la 30 km/h la 120 km/h.
Cu 1 miliard de euro din PNRR, astfel de lucrări rapide, eficiente și cu beneficiu enorm pentru călători ar putea fi executate pe sute și sute de kilometri de cale ferată. Incompetența PSD ne arată că până și replicarea unui model de succes este prea mult.
Din 74 de licitații lansate, 35 au fost anulate fiindcă nu a ofertat nimeni. Pe celelalte a venit câte un singur ofertant. Și mai sunt câteva zeci de astfel de puncte nevralgice aflate în licitație pentru care ar trebui să se depună oferte în luna august.
Defalcat pe regionale CFR, situația arată în felul următor: Regionala Craiova: 20 anulate, 6 cu oferte depuse Regionala București 11 anulate, 4 cu oferte depuse Regionala Brașov: 4 anulate, 17 cu oferte depuse Regionala Galați: 6 (fără oferte depuse) Regionala Timișoara: 0 anulate, 5 cu oferte depuse Regionala Iași: 1 (fără oferte depuse) Regionala Cluj: 0 anulate, 7 depuse, 24 fără oferte depuseTotal: 35 anulate, 39 cu oferte depuse, 31 fără oferte depuse (în derulare, încă).
În total, domeniul feroviar are alocate în PNRR 4 miliarde de euro. România va pierde acești bani dacă anul acesta nu sunt contractate cel puțin 2 miliarde”, a avertizat Drulă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu