În timp ce școlile rămân închise până în septembrie, iar elevii ar trebui să învețe de acasă, 50% dintre ei nu au totuși acces la internet.
Închiderea şcolilor discriminează populaţia care nu are acces la Internet. Analistul Mircea Coşea spune că anul acesta este unul pierdut pentru elevi şi studenţi. În România, doar jumătate dintre elevi deţine o conexiune la Internet, scrie Mediafax.
Închiderea şcolilor nu îi poate trata în mod egal pe elevi şi studenţi, pentru că teleşcoala este o măsură care poate fi aplicată doar pentru cei cu acces la Internet.
Elevii şi studenţii care nu au, însă, acces la Internet sunt discriminaţi şi vor avea o pregătire şcolară deficitară, cu lacune. Iar lacunele în pregătirea şcolară înseamnă lacune în investiţii, spune Mircea Coşea, profesor şi fost ministru.
„Dacă ne uităm la gradul de acoperire cu internet al României, vedem că el este pe ultimul loc în UE şi se opreşte cam la 35-48%. În restul ţării, ai o populaţie şcolară care nu are niciun fel de acces la învăţământul prin teleşcoală. Deci i-ai eliminat din oficiu. Din oficiu, ai creeat o discriminare care va dura pe termen lung. Este un an pierdut pentru generaţiile care sunt acum în sistemul preşcolar- preuniversitar", spune Mircea Coşea.
Din acestea, 70,9% se află în oraş, potrivit datelor INS. În statele vestice, precum Suedia, procentul celor care au acces la internet se ridică la 96%, în Germania - 95%, iar în Spania - 91%.
La nivelul Uniunii Europene, media gospodăriilor cu acces la internet este de 90%. În România sunt 3,5 milioane de elevi si studenţi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu