Dacia le dă bani grei angajaților ca să plece, pentru a-i înlocui cu roboți.
Dacia își invită angajații să plece de bună voie din companie. Producătorul de autoturisme le oferă acestora în schimb compensații financiare consistente, transmite Pro TV. Astfel, oamenii care aleg concedierea voluntară primesc sume cuprinse între 22.000 de lei și 185.000 de lei (37.200 de euro), în funcție de vechime.
Anunțul privind programul de concedieri voluntare, care începe luni, a fost publicat în uzină. Totuși, compania își rezervă dreptul de a nu semna toate cererile de încetare a contractului de muncă, prin acordul părților. Se pare că Dacia își dorește să renunțe în principal la muncitorii din secțiile care se robotizează, sau care își reduc activitatea. Spre exemplu, modelul Jogger, începând de anul viitor, nu va mai fi produs în România, ci in Maroc. Dar compania face și angajări în tot acest timp, Dacia vorbind despre o reorganizare, dictată de noile proiecte. Precizăm că producătorul de autoturisme are programe de concediere voluntară o dată la câțiva ani, ultimul fiind în anul 2022.
S.C. Automobile Dacia, cunoscut și sub numele de Dacia, este un producător român de automobile care își ia numele din regiunea istorică străveche a Europei care constituie România de astăzi. Din 1999 aparține grupului francez Renault. Obiectul de activitate al societății îl constituie producerea și comercializarea de automobile, piese auto, mașini unelte și instalații pentru industria de automobile.
Dacia a luat naștere în 1966 la Colibași (astăzi Mioveni), județul Argeș, având la bază un acord între autoritățile comuniste și producătorul francez de automobile, Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcția Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966 și s-a încheiat într-un timp record de doar un an și jumătate.
La 1 iulie 1968, au început testele la cele 217 stații de lucru din uzină, iar în august 1968 se testa primul motopropulsor. La 20 august 1968 a început producția modelului Dacia 1100, un model sub licența Renault R8. Primul automobil ieșit pe poarta fabricii a fost făcut cadou pentru Nicolae Ceaușescu.
Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au înregistrat o creştere modestă de 0,2% în ritm anual în luna iulie, afectate de scăderile înregistrate pe marile pieţe din Germania şi Franţa. Piaţa auto din România a avut un avans mult mai important decât media din UE, în condiţiile în care în iulie au fost înmatriculate 13.057 de autoturisme, cu 7,9% mai multe decât în luna similară a anului trecut.
În interiorul grupului Renault, înmatriculările de autoturisme marca Dacia au crescut cu 10,1% în ritm anual, până la 44.809 unităţi, în timp ce înmatriculările Renault au scăzut cu 11%, până la 43.738 de unităţi. În luna iulie 2024, Dacia a devansat şi mărci precum Peugeot (43.972 de unităţi înmatriculate) sau Mercedes (44.354).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu