Titi Aur, expert în conducerea defensivă, a explicat în exclusivitate pentru DC NEWS, care sunt greşelile pe care le fac şoferii când vine vorba de cauciucurile de iarnă.
”Cauciucul de iarnă se uzează mai repede dacă mergem cu el când este cald. Ce fac unii? Au cauciucuri de iarnă, le folosesc iarna, şi când vine primăvara, cauciucul fiind deja uzat, mulţi se gândesc că arată ca un cauciuc de vară, că are deja uzură, deci îl folosesc aşa. Greşit! Un cauciuc de iarnă nu are doar acele tăieturi mai mari, ci are şi altă compoziţie. Este mai moale, ca să se lipească mai bine de asfalt la temperatură mai mică. Ceea ce înseamnă că dacă merg la temperatură mare cu cauciuc de iarnă, se va uza mai repede. Nu am nici aderenţa corectă!
Dacă vine un val de frig şi montez cauciuc de iarnă, iar apoi vine o săptămână de căldură, nu mai punem cauciucurile de vară, ci avem grijă să mergem mai prudent, mai încet, să nu solicităm anvelopa. Nu mai frânăm brusc, nu mai conducem sportiv.”, a declarat Titi Aur în exclusivitate pentru DCNews.
"Niciodată nu punem all-season pe maşină. Cauciucul all-season e ca şi cum ţi-ai lua o singură bluză, pe care o foloseşti şi vara şi iarna. Astfel, primăvara şi toamna îţi va fi numai bine, dar vara prea cald şi iarna prea frig. Iarna nu vei avea aderenţă bună, vara la fel. All-season e un compromis, făcut din păcate şi de producătorii de cauciuc. E o iluzie că faci economie. Dacă gândeşti pe termen scurt, da, faci economie, dar nu ai aderenţa potrivită. Dacă gândeşti pe termen lung şi ai un set de cauciucuri de iarnă şi unul de vară, atunci vei avea aderenţa perfectă în ambele anotimpuri. Sigur, în perioada de tranziţie e bun şi compromisul", a mai spus Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News