Cauza accidentului aviatic din Japonia. De ce s-au ciocnit cele două aeronave. Pilotul Cătălin Prunariu: A fost o coleziune puternică

Cauza accidentului aviatic din Japonia. De ce s-au ciocnit cele două aeronave. Pilotul Cătălin Prunariu: A fost o coleziune puternică / Foto: Captură video Facebook Aeronewa
Cauza accidentului aviatic din Japonia. De ce s-au ciocnit cele două aeronave. Pilotul Cătălin Prunariu: A fost o coleziune puternică / Foto: Captură video Facebook Aeronewa

Vezi în articol ce spun experții români despre posibila cauză a accidentului aviatic din Japonia, acolo unde două avioane s-au ciocnit.

Un avion de linie din Japonia s-a ciocnit cu un avion al pazei de coastă în timp ce a aterizat pe aeroportul Haneda din Tokyo, luând brusc foc. Japan Airlines a anunțat că toți cei 379 de pasageri și echipajul de la bord au fost evacuați, iar Garda de Coastă din Japonia a confirmat faptul că un avion de-al lor a fost lovit de această aeronavă de pasageri. Avionul Gărzii de Coastă era în drum spre aeroportul Niigataa pentru a livra ajutor peninsulei Noto, lovită de cutremur.

VEZI ȘI: Avion de pasageri, în flăcări pe aeroportul din Tokyo, după ce s-a ciocnit cu altă aeronavă. Sorin Stoicescu: Pericolul de explozie este major - Foto / Video

"Având în vedere că era un avion al pazei de coastă, nu știu modelul despre care este vorba, dar presupun că un echipaj de șase persoane înseamnă că este un avion mic. Coleziunea cu un avion de dimensiunile celui de la Japann Airliness, mai mult ca sigur a dus la o distrugere a aeronavei celor de la paza de coastă.

Mă tem că din păcate pentru acel echipaj nu se mai poate face foarte multe lucruri. Avionul probabil că a intrat pe pistă neautorizat sau dintr-o confuzie de comunicație, și a intrat chiar în ultima clipă, s-a văzut și din filmări că a fost o coleziune puternică. Practic a aterizat avionul mare peste avionul mic", a spus pilotul Cătălin Prunariu.

Dan Andrei, expert în navigație: La mijloc este un viciu de comunicare și de corodonare între piloții celor două avioane și turnul de control

"Cred că la mijloc este un viciu de comunicare și de corodonare între piloții celor două avioane și turnul de control care trebuia să autorizeze intrarea pe pistă și respectiv aterizarea avionului de pasageri care era în apropiere. Faptul că s-a produs acest viciu de comunicare a determinat fără doar și poate coleziunea.

Mai departe, ce s-a întâmplat cu avionul este o consecință a coleziunii și din ce am văzut eu pe filmare avionul este la ora actuală complet distrus, adică el a fost cuprins de flăcări și chiar și cu intervenția pompierilor, incendiul s-a propagat suficient de mult și suficient de repede încât avionul să nu mai poată fi reparat vreodată", a spus Dan Andrei, expert în navigație.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel