EXCLUSIV  Ce ar fi însemnat pentru Portul Constanța intrarea României în Schengen. Mircea Burlacu: Ar fi fost un câștig enorm dacă am fi avut conectivitate până în vest, pe zonă rutieră

Inquam Photos / Tudor Costache
Inquam Photos / Tudor Costache

Mircea Burlacu, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare Constanța și vicepreședinte BNS, a fost invitatul emisiunii „Ce se întâmplă?”, moderată de Răzvan Dumitrescu. 

Mircea Burlacu, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare Constanța și vicepreședinte BNS, a fost invitatul emisiunii „Ce se întâmplă?”, moderată de Răzvan Dumitrescu. 

În cadrul emisiunii, difuzată pe DC News și DC News TV, joi, la ora 12:00, s-au discutat mai multe teme de interes. Una dintre întrebările esențiale a încercat să găsească răspunsuri la mai multe mituri care au circulat în spațiul românesc.

"Ce ar fi însemnat, de pildă, (...) dacă România era în Schengen? Ce ar fi însemnat asta pentru portul Constanța?", a întrebat Răzvan Dumitrescu.

Gândiți-vă că din acel moment vama nu mai este vamă tipic românească, e vamă Schengen

"Să fim realiști acum. În momentul în care vrem să intrăm cu frontiera maritimă în Schengen, trebuie să crească considerabil rigorile privind zona portuară, zona de frontieră. Gândiți-vă că, din acel moment, vama nu mai este vamă tipic românească, e vamă Schengen. În primul rând, dacă am fi avut culoar, conectivitate până în vest pe zonă rutieră, ar fi fost un câștig enorm. Mai trebuie lucrat la infrastructura rutieră. S-au făcut lucruri sănătoase, bune, s-a venit cu autostrada până la marginea portului Constanța.

Mai trebuie îmbunătățite niște lucruri, lărgite, astfel încât să ai niște culoare mai fluide pentru traficul de mărfuri. Să nu vă închipuiți că și așa, pe situația din momentul de față, ar face față. Nu ar face față. Din perspectiva terminalelor de cereale, portul Constanța a fost dezvoltat haotic. Iar în ceea ce privește problema care se pune, nu pot să reproșez autorității portuare și ministerului transportului lucrurile acestea, pentru că tot ce se întâmplă acum se întâmplă din cauza unor relații comerciale stricte în care statul nu poate să intervină", a spus Mircea Burlacu.

Blocajele apar de la capacitatea de operare a terminalului respectiv

"Am văzut niște reglementări acolo legate de anumite practici, în anumite terminale, din portul Constanța. Domnule, toate afacerile din portul Constanța sunt private. Absolut toate. În portul Constanța există autorități și instituții cu rol de autoritate, însemnând Autoritatea Navală Română, pe partea de siguranță a navigației și cu responsabilitate pe convenția FAL, există Administrația Porturilor Maritime Constanțe, care are toate porturile maritime în administrare, care este de fapt administratorul infrastructurii terestre de transport naval, există vama, poliție de frontieră și poliție transporturi.

Sunt autorități care nu desfășoară activități economice. Ele doar supraveghează, controlează și sancționează dacă e cazul. (...) Portul Constanța nu a crescut taxele în legătură cu accesul TIR-urilor în port. Administrația Portului își face treaba cu personalul calificat de siguranță și securitate portuară, atât cât poate. Blocajul intervine de la capacitatea de operare a terminalului respectiv", a afirmat Mircea Burlacu, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare Constanța și vicepreședinte BNS.

VEZI TOATE RĂSPUNSURILE AICI:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel