Cel mai popular joc este Roblox, cea mai dorită jucărie este Lego, iar trupele BTS și Blackpink sunt solicitările muzicale de top, potrivit experților Kaspersky Safe Kids care au analizat cererile anonimizate de căutare ale copiilor în noiembrie, când aceștia își fac listele cu dorințe de Crăciun.
Potrivit unui comunicat al Kaspersky, odată cu apropierea Crăciunului, oamenii din întreaga lume fac pregătiri, iar compania le recomandă părinților să urmărească cu atenție interesele copiilor pe internet, pentru a fi siguri că toate cadourile pe care le cumpără sunt ceea ce își doresc cu adevărat copiii în acest an.
Conform analizei recente realizate de Kaspersky, bazată pe metadate anonimizate furnizate voluntar de utilizatorii Kaspersky Safe Kids, copiii au manifestat interes crescut în mai multe domenii, în luna noiembrie. Jocurile, muzica, magazinele și cumpărăturile, jucăriile, desenele animate, serviciile și platformele, personajele, hobby-urile și activitățile, dar și consolele de jocuri au fost cele mai populare categorii. Primele trei dintre aceste interese sunt jocurile (44%), muzica (14%) și cumpărăturile (10%).
„Copiii care au căutat jocuri pe internet au arătat cel mai mult interes pentru Roblox (23%), Among Us (21%) și Minecraft (20%). Alte jocuri populare sunt Gacha Life (16%) și Fortnite (11%). În mod surprinzător, în ciuda consolelor de nouă generație care au fost scoase la vânzare recent, Nintendo Switch a depășit căutările copiilor (42%), în timp ce PlayStation se află pe locul doi (36%), iar Xbox este pe locul trei (22%). Cele mai căutate jocuri pentru consola Nintendo Switch sunt Mario, Animal Crossing și The Legend of Zelda: Breath of the Wild”, se arată în comunicat.
Muzica K-pop, care a zguduit topurile în ultimii ani, este încă foarte populară în rândul copiilor din întreaga lume. Aproape jumătate din cererile de „muzică” sunt compuse din „K-pop” (48%) și dominate de două trupe preferate: BTS (58%) și Blackpink (42%). Experții Kaspersky sugerează părinților să ia în considerare magazinele de articole K-pop pentru îmbrăcăminte, rechizite pentru școală sau câteva suveniruri drăguțe sau chiar să cumpere un manual coreean dacă un copil este foarte interesat de cultura coreeană, potrivit Mediafax.
„În special, Lego a reprezentat 51% din totalul cererilor de <jucării>, urmat de Barbie (22%), seturi Playmobil (11%), păpuși L.O.L. Surprise! (8%) și 5 Surprise Mini Brands (8%). În ceea ce privește obsesia copiilor pentru Lego, aceștia caută de obicei ediții speciale ale Lego în funcție de jocul sau personajul lor preferat. Cele mai dorite seturi Lego sunt dedicate Among Us (chiar dacă nu este încă pe piață), Harry Potter, Star Wars, Ninjago, Technic, City, Friends și Minecraft”, se mai arată în comunicat.
„Există o vorbă populară pe internet: , ceea ce sună ridicol de adevărat. Știind ce caută copiii, îi putem ajuta pe părinți să le înțeleagă mai bine nevoile, să le ia în considerare intențiile și chiar să devină prieteni mai buni - ceea ce este, desigur, vital nu doar înainte de Crăciun, ci și pe tot parcursul anului”, a spus Anna Larkina, expertă în analiza conținutului web la Kaspersky.
Analiza Kaspersky se bazează pe metadate anonimizate, furnizate voluntar de utilizatorii aplicației Kaspersky Safe Kids în perioada 25 octombrie - 26 noiembrie 2020. Aceasta acoperă căutările făcute de copii prin Bing, Google, Mail.ru, Yahoo, Yandex și YouTube.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu