O cercetare românească a surprins părerea studenților despre desfășurarea cursurilor online, în contextul pandemiei Covid-19 care a schimbat felul în care are loc actul didactic superior.
Studiul a fost realizat de Institutul de Cercetare Făgăraș și de Centrul pentru Cercetare Socială din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu, fiind redactat de Oana Lup și Elena Cristina Mitrea. „Pentru a înțelege cum au resimțit studenții această perioadă, am realizat o anchetă pe bază de chestionar în perioada 26 aprilie – 30 mai a acestui an”, se arată în introducerea cercetării.
3.603 studenți au participat la studiu, iar 2.029 au răspuns la toate întrebările incluse în chestionar. Aceștia proveneau din 16 orașe și centre universitare: Alba-Iulia, Bacău, Bistrița, Brașov, București, Cernica, Cluj-Napoca, Craiova, Galați, Hunedoara, Iași, Oradea, Sibiu, Suceava, Târgu-Mureș și Timișoara.
La o lună de la sfârșitul actului didactic față în față, 33% dintre respondenți au spus că jumătate sau mai puțin de jumătate dintre cursuri erau în format online, iar 7% au transmis că, pentru ei, nu a avut loc niciunul sau doar foarte puține.
59% dintre studenți au considerat că cursurile online sunt mai rele sau mult mai rele decât cele față în față. Principala problemă sesizată de respondenți a fost volumul ridicat de teme și proiecte. În plus, o treime dintre studenți nu au avut condiții optime pentru desfășurarea activităților de învățare online.
În concluzie, cercetarea a descoperit că „universitățile din Romania vor trebui să își regândească oferta de servicii educaționale și non-educaționale oferite studenților, să îmbunătățească comunicarea cu aceștia, să ofere un program de învățare adaptat mediului online și mai ales să pregătească cursurile online ținând cont de specificitățile acestui mediu de organizare și comunicare”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News