Ce culoare are, de fapt, cutia neagră a unui avion. Habar nu aveai acest lucru

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Cutiile negre ale avionului  Azerbaijan Airlines, prăbușit în Kazahstan, au fost recuperate pentru a se stabilit care a fost, de fapt, cazua pentru care aeronava a ajuns la sol.

Primele indicii sugerează că un sistem antiaerian rus ar fi doborât avionul de pasageri care s-a prăbușit în Kazahstan în ziua de Crăciun, a declarat un oficial american pentru CNN. Între timp, autoritățile au recuperat o a doua cutie neagră care speră că va face lumină asupra cauzei dezastrului care a ucis. zeci de oameni.

O a doua cutie neagră a fost recuperată la locul accidentului, a informat joi agenția de știri de stat Kazinform, despre care autoritățile speră că va oferi informații importante pentru a ajuta anchetatorii să stabilească ce s-a întâmplat. Va dura aproximativ două săptămâni pentru a se inspecta cutiile negre găsite la fața locului, a spus viceprim-ministrul Kazahstanului. Kanat Bozumbayev, potrivit presei de stat kazahe.

Deși toți numim un înregistrator de date de zbor (FDR) sau un înregistrator de voce din cabina de pilotaj (CVR) „cutii negre”, termenul este o denumire greșită și învechită, potrivit simpleflying.

Termenul „cutie neagră” a fost folosit inițial de British Royal Air Force (RAF) în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. La acea vreme, pe aeronavele britanice de luptă erau montate dispozitive radio, radare și alte electronice secrete de navigație. Britanicii nu au vrut ca inamicul să pună mâna pe noua tehnologie și au considerat că este mai puțin probabil să fie găsită dacă este adăpostită în cutii negre nereflectorizante.

În prezent, avioanele sunt echipate cu două cutii negre, una care înregistrează istoricul zborului prin intermediul datelor electronice colectate de câteva ori pe secundă și un înregistrator de voce în cabina de pilotaj care captează zgomotul din cabina de pilotaj, inclusiv conversațiile și cuvintele rostite de piloții avionului. În mod colectiv, cele două dispozitive stochează istoricul zborului, astfel încât acesta să poată fi folosit ulterior în cazul unui accident pentru a ajuta la determinarea a ceea ce a mers greșit.

Deținerea unui înregistrator de date de zbor (FDR) și a unui înregistrator de voce în cabina de pilotaj (CVR) pe o aeronavă este obligație a Oganizației Națiunilor Unite pentru Aviația Civilă Internațională (ICAO). Cu sediul central în Montreal, Quebec, Canada, ICAO supraveghează transportul aerian pentru a se asigura că este manipulat în siguranță și ordonat.

​​​​​​​OACI stabilește, de asemenea, protocoalele în investigațiile privind accidentele aeriene efectuate de autoritățile relevante pentru siguranța transportului aerian din țările care sunt semnatare ale Convenției privind aviația civilă internațională. Cutiile negre nu sunt însă negre. ele trebuie vopsite într-un portocaliu strălucitor, fluorescent. Sunt vopsite în portocaliu strălucitor pentru că ies în evidență și pot fi găsite cu ușurință după un accident aerian.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel