EXCLUSIV  Ce este BTB, prin care Nicușor Dan va promova Bucureștiul. Este înființată de 8 ani, dar acum se pun ”premisele”

foto Pixabay/ Cum este organizat turismul în București
foto Pixabay/ Cum este organizat turismul în București

Turismul în București a fost și este pur întâmplător. Capitala României nu este, asemenea altor capitale europene, o destinație de city-break. 

În ședința Consiliului General al Municipiului București, în care s-a aprobat Bugetul Primăriei Municipiului București, a fost aprobat și un buget pentru Bucharest Tourism Board, pentru promovarea turistică a Municipiului București. 

”Proiectele prioritare ale Bucharest Tourism Board sunt: crearea site-ului oficial de promovare turistică a Bucureștiului; crearea unei platforme în care să poată fi încărcate și gestionate toate evenimentele, de orice tip, relaționate de București, indiferent de inițiatorul sau de organizatorul evenimentului; crearea de aplicații mobile care să poată pune în valoare turismul local; lobby pentru crearea unui Centru de Conferințe multifuncțional în București; Bucharest City Pass, cardul turistic al Capitalei, cu reduceri și acces la transport, muzee, obiective turistice; puncte de informare turistică. Bucharest Tourism Board va coordona toate activitățile de promovare ale destinației, respectiv stabilirea obiectivelor și a planurilor de implementare în acest sens. 

“Mulțumim domnului primar Nicușor Dan precum și membrilor Consiliului General care au înțeles importanța acestei organizații. Vom colabora îndeaproape cu Direcția Cultură, Învățământ, Turism din cadrul Primăriei Municipiului București și vom stabili împreună ideile și proiectele care vor fi implementate, cel mai sigur, în 2022. Suntem convinși că Bucharest Tourism Board va constitui baza viitoarei Organizații de Management al Destinației (OMD) pentru București”, este de părere Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR) și vicepreședinte al Bucharest Tourism Board.” arăta, printre altele, un comunicat al BTB. 

Întrebări pentru BTB și PMB

În acest context, o solicitare de presă a fost transmis către PMB și BTB, cu următoarele întrebări: ”Înțeleg că va fi creat un site, ca un agregator de evenimente. Pe lângă partea informatică, ce evenimente aveți în vedere să organizați pentru promovarea turistică a Capitalei? Cum va pune aplicația mobilă în valoare turismul local? Care este strategia? Ce rol va juca centrul multifuncțional de conferințe în promovarea turismului? Când vă referiți la cardul de reduceri, va fi un card ca-n alte state europene, care să fie ca un pass card atât în mijloacele de transport, cât și la intrarea în muzee și alte obiective turistice? Cum va funcționa colaborarea cu Primăria Capitalei, care e statutul Bucharest Tourism Board în raport cu banii publici, cum va funcționa efectiv această susținere și cum va influența BTB? Pe de altă parte, cum va realiza BTB proiectele de destinație publică? Dacă ne puteți explica exact cum va funcționa exact relația PMB - BTB, pe ambele sensuri. De ce nu ați realizat punctele menționate în comunicatul de presă în cei 8 ani de existență? Care au fost realizările BTB în acești ani pentru București? De ce a fost nevoie de susținerea din bugetul Capitalei acum? Cum s-a făcut finanțarea BTB până astăzi?”. 

Cotizație suplimentară către BTB, înființată de 8 ani pentru promovarea turismului în București. ”Se vor pune premisele organizației de management al destinației Bucuresti”

”Asociația pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Bucuresti – Bucharest Convention & Visitors Bureau, numită Bucharest Tourism Board (BTB),  s-a înființat în 2014 în scopul dezvoltării si promovării turismului destinației București. 

Prin HCGMB nr. 67/2014 Municipiul București a devenit membru fondator al acesteia, alături de Camera de Comerţ  şi Industrie a Municipiului București, Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române Tarom S.A., Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti S.A., Federaţia Industriei Hoteliere din România FIHR, Organizaţia Patronală a  Hotelurilor şi Restaurantelor din România HORA, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România UNTRR, Clubul internațional al profesioniștilor din turism SKAL Internaţional România, Patronatul Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România ANAT.

Prin această modalitate de abordare asociativă care implică toți actorii importanți din industria ospitalității și conexă (public – privat)  se vor pune premisele organizației de management al destinației Bucuresti, în conformitate cu prevederile ORDONANŢEI nr.58/1998 privind organizarea şi desfășurarea activității de turism în România, cu completările și modificările ulterioare.

În vederea relansării turismului local și susținerii eforturilor sectorului turistic, ramură grav afectată de pandemia actuală, PMB a avut o primă inițiativă în anul 2020 prin scăderea valorii taxei  speciale de promovare turistică a municipiului București pentru anul 2021, iar începând cu acest an considerăm necesară finanțarea unor proiecte ce vor fi prioritizate în urma discuțiilor cu reprezentanții sectorului turistic din Bucuresti prin intermediul BTB. 

Modalitatea de finanțare de către PMB a proiectelor pentru dezvoltarea turismului local se va realiza prin acordarea unei cotizații suplimentare la Asociația pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Bucuresti – Bucharest Convention & Visitors Bureau, în calitatea sa de membru fondator, cu aprobarea prealabila a Consiliului General al Municipiului Bucuresti. La momentul actual, la nivelul BTB, se discută actualizarea statutului și actului constitutiv al Asociației.” a răspuns PMB. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel