Află în articol ce este filtrul de habitaclu și cum funcționează.
InfoCons a explicat într-o postare pe pagina de Facebook ce este filtru de habitaclu și cum funcționează.
"Filtrul de habitaclu este un element filtrant care se găsește în sistemul HVAC al mașinii tale. Acesta este amplasat, de obicei, în spatele torpedoului, sub capotă sau în apropierea compartimentului motorului. În funcție de modelul și marca vehiculului, accesul la filtru poate varia, dar de cele mai multe ori este ușor de găsit și înlocuit. Funcția principală a acestui filtru este de a curăța aerul care intră în mașină, eliminând particulele nocive precum praful, polenul, funinginea, bacteriile, și alți contaminanți. De asemenea, filtrele de habitaclu mai avansate pot elimina mirosurile neplăcute și gazele nocive, cum ar fi dioxidul de azot și ozonul", scrie InfoCons într-o postare pe pagina de Facebook.
Este important de știut că filtrele de aer și cele de habitaclu joacă roluri distincte în funcționarea corectă a unui vehicul. Filtrul de aer al motorului are ca scop blocarea murdăriei, prafului și altor impurități care ar putea afecta performanța și durata de viață a motorului. În schimb, filtrul de habitaclu este responsabil pentru curățarea aerului care intră în interiorul vehiculului, eliminând particule precum praful, polenul și gazele de eșapament, scrie cronica-gașetiului.ro.
VEZI ȘI: Dacă vrei să-ți schimbi culoarea mașinii trebuie să știi asta. RAR explică care e procedura legală
Întreținerea periodică a acestor filtre este esențială atât pentru calitatea aerului din habitaclu, cât și pentru sănătatea pasagerilor. În timp, filtrele de aer se pot umple cu praf și resturi, ceea ce le reduce eficiența și poate permite reintroducerea poluanților în aer. Filtrele de habitaclu, cunoscute și ca filtre de polen, sunt deosebit de importante în perioadele de alergii, deoarece captează particulele care pot declanșa reacții alergice. Dacă aceste filtre devin saturate, nu mai pot reține eficient alergenii.
Neglijarea schimbării regulate a acestor filtre poate pune presiune suplimentară pe sistemul de climatizare, reducându-i eficiența și crescând riscul unor reparații costisitoare în timp.
Potrivit experților, filtrele de aer și de polen trebuie schimbate în conformitate cu recomandările producătorului. Acestea pot varia în funcție de marca și modelul autoturismului. În general, acestea trebuie înlocuite la fiecare revizie, la 15.000-30.000 km, sau mai des atunci când se circulă în condiții de praf, murdărie sau în zone cu niveluri ridicate de poluare a aerului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu