Pe lângă frâna de mână şi cea de picior, mulţi şoferi folosesc şi frâna de motor. Mai ales pentru că este recomandată în unele situaţii chiar de către poliţiştii rutieri.
Frâna de ajutor, frâna de motor și frâna de serviciu au același rol. Deosebirea este că cea de motor nu folosește sistemul mecanic al mașinii, ci motorul acesteia pentru a micșora viteza de deplasare. Astfel, frâna de motor este acționată prin trecerea într-o treaptă de viteză inferioară, cu ajutorul motorului, fără a face apel la sistemul de frânare mecanic. Spre deosebire de frâna de motor la diesel, efectul se simte mult mai repede la mașinile cu motor pe benzină, unde viteza scade în momentul în care luăm piciorul de pe pedala de accelerație. Acest lucru se întâmplă, deoarece se închide clapeta de accelerație, oprind parțial fluxul de aer către galeria de admisie. Neacționarea accelerației face ca mașina să nu mai fie alimentată cu carburant. În plus, cu cât turația motorului este mai mare, cu atât mai accentuat este efectul frânei.
Experții auto ne recomandă să folosim cu încredere frâna de motor, deoarece este atât o măsură de siguranță în plus, cât și o metodă de economisire a carburantului, scrie auto-soft.ro.
Există 2 situații generale în care este bine să folosim frâna de motor: iarna, datorită condițiilor meteo dificile, și când circulăm în oraș, datorită prezenței semafoarelor, pentru a economisi carburant.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News