Doi piloţi de Formula 1 au fost salvaţi de la moarte în aceeaşi zi, de acelaşi sistem de protecţie: Halo!
La Formula 1, Zhou Guanyu (23 de ani, Alfa Romeo) s-a ales cu monopostul făcut praf după un carambol în primul viraj, iar la Formula 2 Dennis Hauger (19 ani, Prema Racing) s-a trezit cu monopostul lui Roy Nissany (27 de ani, DAMS) deasupra capului său, scrie Digisport.ro.
"Uneori îi criticăm pe cei de la FIA, dar trebuie să le dăm credit pentru cât de mult ne-au ajutat. Probabil că au salvat două vieți. Trebuie să îi apreciem pentru efortul grozav depus pentru siguranța noastră.
Când am văzut accidentul lui Guanyu, am fost complet șocat. A fost incredibil. Faptul că a scăpat cu viață... e o nebunie! Mi se pare incredibil să poți scăpa cu viață din așa ceva", a declarat pilotul Carlos Sainz, conform Sky Sports.
Din 2018, monoposturile din toate seriile Formula, de la Formula 1 la Formula E, sunt prevăzute cu dispozitivul de protecție intitulat „halo”.
Acesta reprezintă o structură din titan prinsă în trei puncte de monopost, deasupra cockpit-ului, cu rolul de a proteja piloții în eventualitatea unor accidente și coliziuni, scrie Gsp.ro.
Nu toată lumea a văzut cu ochi buni sistemul Halo.
Max Verstappen, campionul din 2021, spunea pe atunci despre halo că „abuzează ADN-ul Formulei 1. Spun că e vorba de siguranță, dar în fiecare sport există riscuri”.
Marele Premiu al Marii Britanii, a zecea etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, a fost întrerupt duminică aproape imediat după start din cauza unei accident care a implicat mai mulţi piloţi, informează AFP. Potrivit primelor imagini, în apropierea primului viraj, monoposturile lui Pierre Gasly (AlphaTauri), George Russell (Mercedes) şi Zhou Guanyu (Alfa Romeo) au intrat în contact.
Monopostul lui Zhou Guanyu s-a întors pentru a-şi termina cursa de cealaltă parte a barierelor de siguranţă, lovindu-se de gardurile care separă pista de spectatori. Thailandezul Alexander Albon (Williams) şi francezul Esteban Ocon (Alpine) au fost şi ei implicaţi indirect în accident, maşina Williams lovindu-se de bariere când încerca să încetinească.
Pilotul spaniol Carlos Sainz Jr (Ferrari), plecat din pole position, a obţinut duminică prima sa victorie în Formula 1, în Marele Premiu al Marii Britanii, etapa a 10-a a Campionatului Mondial, pe circuitul de la Silverstone, el fiind urmat pe podium de mexicanul Sergio Perez (Red Bull) şi britanicul Lewis Hamilton (Mercedes).
Max Verstappen a obținut a cincea victorie în ultimele șase curse, cu ocazia Marelui Premiu al Canadei, rezistând unui atac pe final de cursă al lui Carlos Sainz de la Ferrari, în timp ce Lewis Hamilton de la Mercedes a obținut al doilea podium al sezonului, trecând linia de sosire pe locul 3.
Verstappen era bine plasat pentru o victorie confortabilă în fața lui Sainz, după jumătatea cursei de pe circuitul Gilles Villeneuve, de la Montreal, când a fost solicitată intervenția Safety Car-ului, în turul 49, din cele 70, atunci când Yuki Tsunoda a lovit barierele de la virajul 2, după ce a ieșit de la boxe.
Cursa a fost reluată cu 16 tururi rămase, dar Verstappen a rezistat atacurilor lui Sainz, pentru a obține a șasea victorie a sezonului și a 26-a din carieră, în timp ce Sainz a obținut al cincilea podium al anului, fiind din nou atât de aproape de o primă victorie în Formula 1.
Monopostul Mercedes W13 a dat randamentul dorit în ziua cursei din Canada, septuplul campion mondial Lewis Hamilton completând podiumul, fiind a doua sa apariție în primele 3 locuri, după cea din Bahrain.
George Russell l-a susținut pe coechipierul său, venin pe locul 4, în timp ce Charles Leclerc a reușit să recupereze până la locul 5 pentru Ferrari, după ce a pornit al 19-lea, din cauza unei penalizări provocate de o serie de schimbări de elemente ale unității de putere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu