Jocurile Olimpice sunt un spectacol, dar şi o mare afacere. Drepturi de transmisie, vânzări oficiale, fotografiat sau filmat: toate sunt supuse regulilor, pentru că totul se reduce la bani. Comitetul de Organizare a Jocurilor Olimpice de la Londra 2012 au stabilit un set de restricţii şi interziceri pentru a-i proteja pe cei care au plătit pentru tot ce înseamnă partea oficială a evenimentului, informează Cei care au cumpărat un bilet pentru a participa la unul dintre evenimentele de la Londra 2012 vor putea fotografia, filma sau înregistra, doar dacă imaginile vor fi utilizate în scopuri necomerciale. De asemenea, este interzis ca oamenii să facă publice fotografiile prin intermediul reţelelor de socializare. Organizatorii au recunoscut că această interdicţie este destul de dificil de monitorizat, astfel încât vor fi descurajate doar folosirea lor în scopuri comerciale.
Spectatorilor nu le este permis să aducă alimente sau băuturi, cu excepţia celor pentru bebeluşi. Trebuie menţionat că cine doreşte o bere de 330 ml, va plăti 6,5 dolari. Sunt excluse şi umbrelele, echipamentele mari de fotografiere, fluierele, tobele. Steagurile ale căror ţări nu sunt participante la competiţie sunt interzise. Cei care au asupra lor mingi, sume mari de monede, brichete sau diferite recipiente, arme sau subanţe ilegale nu pot participa la eveniment. Organizatorii spun că aceste lucruri s-ar putea dovedi periculoase şi ar putea întrerupe bunul mers al activităţilor.
Există şi o listă de comportamente interzise sau restricţii. Organizatorii cer ca spectatorii să nu facă scandal, să nu fie sub influenţa băuturilor alcoolice, să nu fumeze sau să nu parieze. Sunt interzise şi protestele care au la bază probleme sindicale, politice sau religioase şi orice articol vestimentar care transmite un mesaj ideologic.
Publicitate mascată a unei mărci care nu este sponsor oficial (în cadrul Jocurilor Olimpice) este interzisă.
Sportivii
Sportivii trebuie să ceară persmisiunea celorlalţi colegi dacă vor să partajeze fotografii pe reţelele sociale. Acestora le este interzis să folosească reţelele sociale pentru a relata evenimente care ar putea fi ştiri pentru presă. Concurenţii nu pot spune ce mănâncă, dacă produsele alimentare nu provin de la unul dintre sponsorii oficiali.
De asemenea, sportivii nu pot încărca clipuri video pe Youtube din cadrul Jocurilor Olimpice.
Comercianţii
Comercianţii autorizaţi pot sa vândă doar anumite produse, acceptate de autorităţi în prealabil, iar cumpărătorii pot să plătească numai cu carduri Visa. Sunt interzise orice tipuri de publicitate cum ar fi: “Marca X face imaginea mai clară a Jocurilor Olimpice” sau “Dacă nu vreţi să pierdeţi moment de la Londra 2012, bea marca X şi rămâi treaz mai mult timp”.
"Poliţia publicităţii" are dreptul să acţioneze în orice caz considerat a avea potenţial de reclamă nepermisă, astfel că orice produs considerat că încalcă legea poate fi distrus. Cei care încalcă aceste reguli pot primi amenzi de până la 20.000 de euro.
Presa
Jocurile Olimpice reprezintă o afacere foarte profitabilp, fapt pentru care doar anumite posturi de televiziune pot transmite imagini în exclusivitate. Postul de televiziune NBC a plătit 1.200 milioane de dolari pentru transmisia în Statele Unite ale Americii. Imaginile transmise de la Jocurile Olimpice de către spectator nu pot fi utilizate. Este posibil ca nici jurnaliştii autorizaţi să nu poată partaja fotografii prin mediul online.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu