Martorii de bord se identifică după trei culori distincte, în funcţie de gravitate. Una dintre culori indică faptul că trebuie să mergi urgent la service.
Publicitate
Astfel, un martor de bord poate fi:
Roșu – Anunță o defecțiune gravă a mașinii sau o problemă de siguranță care necesită atenția imediată a șoferului.
Galben – (sau portocaliu, după caz) – O componentă care nu mai funcționează corespunzător și care trebuie înlocuită. În funcție de tipul acestor becuri aprinse în bord, defecțiunea poate necesita reparație urgentă sau care poate fi amânată, dar doar câteva zile.
Verde – (sau albastru, după caz) – Te informează cu privire la statusul unei componente a mașinii (ușă deschisă, avarii pornite, lumini de întâlnire aprinse, etc.), scrie blog.autovit.ro.
CITEŞTE ŞI Studiu îngrijorător în Marea Britanie. Trei din cinci şoferi nu ştiu nicio piesă a maşinii
1.Martorul presiune scăzută a uleiului
Este unul dintre martorii cel mai greu de înțeles. Asta înseamnă că, atunci când face „ping” pe tabloul de bord, mulți șoferi nu știu exact ce înseamnă și, prin urmare, nu pot lua măsurile corecte pentru a-l corecta. Recomandăm să treceți pe la un service cât de repede puteți și să nu amânați procedura pentru că problema este gravă și se poate agrava.
2.Martorul Check Engine
Check Engine poate apărea când calculatorul de bord al maşinii detectează o problemă. Ea poate fi una minoră, cum ar fi o defecţiune la un senzor sau poate veni de la un voltaj scăzut al baterie, dar ar putea indica o defecţiune gravă care, neglijată, ar putea provoca daune costisitoare. Aprinderea acestui martor nu necesită oprirea imediată a motorului, dar dacă se aprinde, recomandarea este să duci cât mai repede maşină la o diagnoză.
3. Martorul de temperatură al motorului
Această lumină de avertizare arată ca un termometru scufundat în lichid. O bară cu linii verticale care iese din câteva linii ondulate. Este greu de descris în cuvinte, dar suntem siguri că știi despre ce vorbim. Dacă se aprinde acest martor, este cazul să oprești cu prima ocazie, deoarece motorul mașinii a atins o temperatură prea mare. VEZI MAI MULTE AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu