Prof. univ. dr. Ovidiu Pânișoară, Director al Departamentului de Formare a Profesorilor din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, a explicat ce înseamnă, de fapt, o şcoală bună, dar şi care este marea diferenţă dintre România şi alte ţări europene la nivel educaţional.
"Ar trebui să ne gândim ce înseamnă şcoala bună, ce ar însemna acest concept. Avem profesori mai buni, dotări mai bune, un climat educaţional mai bun, mai strict sau, dimpotrivă, mai permisiv? De aici ar trebui să începem.
Câteodată, este un mit. În sistemul de învăţământ încă există momente în care o anumită persoană poate ajunge într-o şcoală bună pentru că îl cunoaşte pe director, sau pentru că are pe cineva la inspectorat. Şi s-ar putea să nimereşti la acea persoană, care s-ar fi potrivit unei şcoli mai puţin bune. Problema pe care noi o avem la nivel general este exact aceasta, anume că dacă ne uităm la alte ţări, ele nu au neapărat profesori mai buni, dar au o echivalenţă a şcolilor. S-au făcut eforturi să existe profesori calificaţi peste tot, dotări, şi un mediu bun.
Şi atunci, ori că te duci la şcoala din centru, ori că rămâi la cea din cartier, nu ar trebui să existe diferenţe atât de mari. Din păcate nu am ajuns la asta, şi aici e problema.
Este firesc ca părintele să îşi dorească ce e mai bun pentru copilul său, de la cele mai bune haine, la cel mai bun sistem de educaţie. Este firesc şi se va întâmplă până când cineva va construi o altă mentalitate de a construi educaţia. Profesori buni să fie peste tot", a declarat Prof. univ. dr. Ovidiu Pânișoară la DC Edu.
Prof. Pânişoară a subliniat că una dintre marile probleme ale învăţământului românesc este reprezentată de numărul mare de suplinitori.
"Avem foarte mulţi suplinitori. În ultimă instanţă, un profesor bun e un profesor calificat. Nu e cineva care rămâne la catedră câţiva ani de zile fără să aibă calificare necesară", a mai declarat acesta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu