Cu ocazia zilei de 8 Martie, un mic procent de femei (16%) se aşteaptă să primească cadou din partea angajatorului. La modul ideal, acestea şi-ar dori tichete/carduri-cadou, vouchere (79%) sau o zi liberă (55%),
Potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, femeile consideră în mai mare măsură cadourile alimentare că sunt mai potrivite (47% versus 28% bărbaţi), fapt care poate indica că bărbaţii cred că femeile au aşteptări mai mari decât un cadou simbolic sau ataşat tradiţiei cu ocazia 8 Martie.
Potrivit rezultatelor studiului, 9 din 10 români spun că obişnuiesc să celebreze Ziua Internaţională a Femeii, alegerea unui cadou potrivit fiind o oportunitate de manifestare a aprecierii faţă de femei.
Chiar dacă alegerea unui cadou potrivit ar putea însemna o provocare, tradiţia continuă şi în acest 2024. Majoritatea românilor considerând că florile sunt cel mai potrivit cadou pentru a fi oferit/primit cu ocazia Zilei Femeii (83%).
În topul celor mai potrivite cadouri sunt cosmeticele (68%) şi accesoriile/bijuteriile (68%).
'Se poate remarca şi o modificare a percepţiei asupra cadourilor consacrate de 8 Martie, doar un procent de 38% dintre români considerând potrivite cadourile alimentare (dulciuri, cafea etc.). Femeile consideră în mai mare măsură cadourile alimentare ca fiind potrivite (47% vs. 28% bărbaţi), aspect ce poate indica faptul că bărbaţii percep că femeile au aşteptări mai ridicate decât un cadou simbolic sau ataşat tradiţiei cu ocazia zilei de 8 Martie. Doar 16% dintre femei se aşteaptă să primească cadou din partea angajatorului, iar la modul ideal acestea şi-ar dori tichete/ card cadou, vouchere (79%) sau zi liberă de 8 Martie (55%)', se precizează într-un comunicat.
De 8 Martie, femeile se aşteaptă să primească cadouri de la partenerul de viaţă (77%), copiilor (46%) sau a altor membri ai familiei (29%).
De asemenea, 23% se aşteaptă să primească cadouri de la prieteni sau a cunoştinţe, 22% de la colegii de serviciu. Femeile între 45 şi 55 ani (60%) şi cele peste 55 ani (68%) au așteptări mai mari să primească cadouri de la copii. Din partea partenerului de viaţă, doamnele şi domnişoarele şi-ar dori flori (77%), cosmetice/parfumuri (44%) sau accesorii/bijuterii (42%).
Ca tendinţă, femeile din Generaţia Z (18-24 ani) îşi doresc să primească articole vestimentare/încălţăminte (41% vs. 23% total eşantion). Cei mai mulţi dintre bărbaţi se pregătesc să dea cadouri partenerei de viaţă (81%) şi mamei (54%) şi vor să aloce un buget similar 268 de lei partenerelor de viaţă şi 257 de lei mamelor.
Aproape o treime (32%) dintre bărbaţi spun că fiicele, în special cei cu vârste peste 55 ani (40%), în timp ce doar 19% intenţionează să ofere cadouri colegelor de serviciu, în mai mare parte cei cu vârste între 35 şi 55 ani (24%).
Majoritatea bărbaţilor anticipează că vor dispune de un buget similar (60%) sau chiar mai mare (30%), ca și comparație cu cel din 2023. '58% dintre români spun că brand-urile care vin către clienţi cu diferite promoții cu ocazia lunii femei îi fac să cumpere produsul sau serviciul respectiv.
Pe de altă parte, 37% spun că astfel de oferte nu le-ar influenţa decizia de cumpărare, atitudine regăsită în special în rândul bărbaţilor (40% vs. 34% femei) .
De asemenea, campaniile şi promoţiile în contextul zilei de 8 Martie au un impact pozitiv cu privire la imaginea brand-urilor, 70% dintre respondenţi spunând ca rezultat creșterea imaginii firmelor, în mai mare măsură în cazul femeilor (76% vs. 65% bărbaţi) şi a tinerilor cu vârste între 18-24 ani (85%)', se mai arată în studiul citat.
Cercetarea s-a desfăşurat online, între 23 - 28 februarie 2024, pe un eşantion de 1.004 respondenţi, la o eroare maximă de eşantionare este +/-3,1% şi un nivel de încredere de 95%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News