Publicitate
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunțat, marți, că activitatea de taximetrie de la Aeroportul Henri Coandă Otopeni va fi reorganizată în luna februarie. Taxiurile care așteaptă clienții la ieșirile de pe aeroport vor fi mutate la parterul terminalului Sosiri, urmând ca locul eliberat să fie destinat taxiurilor cu tarif normal, solicitate prin comandă de la telefoane pentru apeluri gratuite, montate special în incinta aerogării.
Taxiurile care practică tariful maximal, de 3,5 lei pe kilometru, care așteaptă clienții Aeroportului Otopeni nu vor mai staționa la etajul terminalului Sosiri, ci vor fi mutați la parter, într-o zonă special amenajată. În prezent, taxiurile comandate de clienţi nu pot ajunge în apropierea terminalului de pasageri, aceştia fiind preluaţi într-o zonă cu trafic auto intens, unde oprirea este interzisă, iar majoritatea taximetriştilor încalcă frecvent regulile de circulaţie cu privire la interdicţia de oprire sau staţionare, a explicat ministrul Fenechiu.
În consecință, ministrul Transporturilor a propus ca la etajul 1 al terminalului Sosiri să fie înființată o zonă de îmbarcare taxi la comandă,unde să aibă acces doar maşinile solicitate de clienţi. Comanda se poate face gratuit de la unul din telefoanele care vor fi amplasate în incinta Terminalului Sosiri, operabile la jumătatea lunii februarie.
Mai mult, pentru taxiurile la comandă, va fi înfiinţată o "zonă de grupare", cu timp limitat, 15 minute, acces gratuit şi unde şoferii nu au posibilitatea părăsirii autoturismului.
De asemenea, pentru taxiurile la comandă vor fi amplasate 2 help-desk-uri, pe fluxul de sosiri, cu panouri informative conţinând numere de telefon ale companiilor de taxi şi tarifele practicate de acestea, precum şi telefoane cu acces gratuit pentru efectuarea comenzilor.
Măsura le va permite, astfel, pasagerilor să opteze fie pentru un taxi care aşteaptă în faţa terminalului, fie pentru o maşină la comandă. "Sperăm să se creeze premisele unei îmbunătăţiri substanţiale a serviciilor de taximetrie şi implicit a imaginii Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti", a explicat ministrul Transporturilor.
Deși probleme privind activitatea de taximetrie la Aeroportul Otopeni au fost semnalate și în trecut, cazul studentei japoneze ucise în 2012 a readus în prim plan neregulile cu care se confruntă pasagerii care aleg să folosească transportul aerian.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu