Mi se pare corect ce a făcut Adrian Popa, polițistul care a alergat-o cu motocicleta pe Anda V., după ce aceasta nu a vrut să oprească la semnalele sale. Dar...
Agentul de poliție Adrian Popa a povestit ce s-a întâmplat în momentul în care a fost lovit de un autoturism Fiat condus de Anda, o tânără de 32 ani. Polițistul a zis că a observat o defecțiune la sistemul de iluminare al mașinii, i-a făcut semn șoferiței să oprească pentru a-i atrage atenția și pentru a-i da un avertisment, însă aceasta nu s-a conformat. Apoi a urmat o cursă nebună pe străzile orașului Buzău, urmărire în care fata a trecut de mai multe ori pe roșu, la semafor, punându-i în pericol pe ceilalți participanți la trafic. Totul s-a terminat când l-a lovit pe polițist.
A meritat sau nu atâta tam-tam pentru un sistem de iluminare al mașinii? Probabil veți spune că nu. Eu cred că a meritat pentru a da un exemplu șoferilor care nu vor să oprească la semnalele polițiștilor. Că nu ai cum, în acest context, să nu te gândești că poate șoferul era drogat sau beat...
Dar mi-ar plăcea să existe asemenea polițiști peste tot. Adică mi-ar fi plăcut să existe un Adrian Popa și când Alexandra Măceșanu a sunat la 112. Acolo nu a mai intervenit nimeni.
Sau mi s-ar fi părut corect să fi plătit și Șerban Huidu pentru că a omorât trei oameni care se aflau într-un amărât de Logan. Veți spune că nu se compară cazul Andei V. cu ce a făcut Huidu dat fiind faptul că la acesta din urmă nu a fost un act voit. Șerban Huidu nu a intenționat să omoare pe nimeni, dar rezultatul a fost uciderea unor oameni. Parcă atârnă totuși mai greu trei morți decât cineva care a scăpat viu, nu? Pentru mine, atunci când nu te uiți pe șosea atunci când conduci, ci pe bancheta din spate... e tot un fel de act voit care, din păcate, poate băga oameni în mormânt. E doar o părere desigur.
Sau mi-ar plăcea să nu mai stea polițiștii la pândă și să dea amenzi dacă ai depășit cu 10 km/h viteza legală. Cred că nu avem nevoie de zeci de mii de polițiști în trafic. Putem avea radare fixe, nu polițiști ascunși în boscheți sau în mașini neinscripționate.
Și mi-ar plăcea să existe pedepse groaznice pentru șoferii care calcă pedala de accelerație până nu mai știu de ei. Majoritatea accidentelor au loc din cauza vitezei excesive, depășirii neregulamentare, intrării pe contrasens.
N-om avea noi cele mai bune drumuri din lume, dar nu asta ne ucide. La capitolul prostie, la felul în care devenim bădărani când prindem volanul, stăm bine tare. Dacă toată lumea ar respecta regulile de circulație, probabil că jurnalele de știri cu morți în accidente ar avea o frecvență bilunară. În România, mor în medie aproximativ 5 persoane zilnic.
Degeaba își răcesc gura unii că graba nu e bună. Și că oricum nu câștigăm mai mult de trei minute oricât de mult am accelera. Șoferii teribiliști nu stau să asculte sfaturi. Nici nu citesc site-uri și nici nu se uită la televizor. Ei sunt fericiți doar când văd vitezometrul dat peste cap. Bilanțurile cu morți îi lasă reci, mai ales că legea este blândă cu ei. Văd că alții au scăpat ușor după moartea unor oameni, așa că ei de ce nu ar risca să apese, până la refuz, pedala de accelerație?
Dacă tot este justiție... să fie pentru toți. Aș vrea să văd polițiști-eroi făcând lucruri care să ne salveze cu adevărat. Să vină când sunăm la 112, nu doar să alerge lumea prin trafic (lucru bun în cazul de față că poate șoferița din Buzău era drogată sau beată, lucru care nu a fost).
E aproape o cultură națională nerespectarea regulilor de circulație rutieră. Aici trebuie măsuri drastice. Dar ce politicieni sunt pregătiți să ia măsuri nepopulare, deși mersul pe șosele e un subiect de viață și de moarte?! La un moment dat, decidenții trebuie să ia măsuri mai puțin populare pentru a ne salva viața. Acum amenzile sunt prea mici, iar numărul creierelor împrăștiate pe șoselele din România mult prea mare.
Parlamentarii ar trebui să facă presiuni să se construiască autostrăzi, să repare calea ferată pentru ca oamenii să meargă cu trenuri de viteză, nu să facă șmecherii încât să crească rata deceselor și să fim pe primul loc la numărul de morți pe șosele. Nu că acum stăm prea bine la acest lucru... în România, numărul morților în accidente rutiere este dublu față de UE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu