Klaus Iohannis a luat prin surprindere, în ziua votului, chiar și institutele de sondare. A dărâmat toate previziunile și toate cifrele din exit-poll-uri și a câștigat la o diferență de aproape 10% față de Victor Ponta, ce a plecat favorit din turul întâi.
În săptămâna dinaintea marelui vot pentru Cotroceni, au început mitingurile ACL în țară. Unele anti-Victor Ponta. Mesajele, chiar dacă nu erau de susținere a lui Klaus Iohannis, erau, evident, în favoarea candidatului ACL. Gălăgia din stradă s-a văzut și pe pagina de Facebook a lui Klaus Iohannis. Începând de luni, 10 noiembrie, like-urile la pagina de Facebook a lui Klaus Iohannis au început să crească semnificativ. Dacă înainte de acest moment, obținea, în medie, cel mult 10.000 de like-uri pe zi, luni a primit 14.000. Trendul ascendent s-a menținut, ajungând să ia în sâmbăta dinaintea alegerilor, la 56.000 de mii. Duminică, în ziua alegerilor, Klaus Iohannis a fost apreciat de încă 185.000, iar luni de 140.000 de mii, arată facebrands.ro.
Klaus Iohannis a ajuns primul politician român ce a depășit un milion de aprecieri pe Facebook.
După votul ce i-a adus victoria pentru Cotroceni, analiștii politici au spus: generația Facebook a decis. În stradă, pentru Klaus Iohannis, au ieșit tinerii. Potrivit calculelor, pentru Klaus Iohannis au făcut diferența la vot tinerii, până atunci nehotărâți. 2,2 milioane de votanți au ieșit în plus față pentru Klaus Iohannis. Ei nu votaseră în turul întâi.
Ce mai arată sursa citată: utilizatorii Facebook, în proporție de 74,7% au vârste cuprinse între 18 și 44 de ani, ceea ce confirmă, încă o dată, impactul uriaș al generației Facebook în câștigarea alegerilor de către Klaus Iohannis.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News