Mircea Burlacu, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare Constanța și vicepreședinte al Blocului Național Sindical (BNS), a vorbit despre situația transportatorilor, în contextul protestelor din țară, ajunse la a noua zi consecutivă.
Mircea Burlacu, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare Constanța și vicepreședinte BNS, a vorbit despre problemele cu care se confruntă transportatorii în zona Portului Constanța, dar și cum ajutorul acordat transportatorilor din Ucraina se duce direct în visteria firmelor și nu a statului.
”Noi aveam problema asta cu transportatorii de cereale în toate perioadele de recoltă. De ce? Pentru că în zona de recoltă toată lumea se ducea pe spațiile de depozitare din Portul Constanța, către silozuri. Problema care creează, din nou, aglomerare și nemulțumire în Portul Constanța este faptul că de-a lungul timpului s-au autorizat construcții de silozuri alandala în Portul Constanța, pretutindeni. Pe un eventual masterplan al Portului Constanța așa trebuia gândit, un terminal multimodal numai cu silozuri și atunci ai putea să discuți și despre prioritizări, cu culoare separate pentru mărfuri”, a declarat Mircea Burlacu, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare Constanța și vicepreședinte BNS, în emisiunea ”Ce se întâmplă”.
În acest sens, Burlacu a afirmat că ”dacă trebuie să decidem într-un spațiu de timp rezonabil să creezi culoare separate pentru transportatorii români și culoare separate pentru cei străini, nu se poate fizic”.
Întrebat de ce guvernații oferă orizont de așteptări transportatorilor, pe această temă, Burlacu a subliniat că ”în timp se poate face, dar asta ar însemna să acceptăm faptul că situația aceasta conflictuală, geopolitică va dura ani și să fac anumite dezvoltări pentru Portul Constanța doar pe considerentul că am o situație conflictuală la granița cu Ucraina? Nu.
Dezvoltarea unui port se face pe termen mediu și lung, cu niște previziuni de partide de mărfuri și culoare de transporturi predictibile, care să aducă plus valoare României (...) Am văzut modul în care s-au dezvoltat, de-a lungul timpului, terminalele din Portul Constanța, în legătură cu care statul român nu are nicio situație. În sensul că marfa care intră în țară, tranzit și până este încărcată pe navă, nu are niciun...”, a mai spus Burlacu.
Răzvan Dumitrescu a intervenit făcând referire la unele dintre nemulțumirile pe care transportatorii români le-au ridicat, în special în aceste zile, și anume sigilarea TIR-urilor sau urmărirea GPS a acestora.
”Din punctul acesta de vedere, transportatorii au dreptate și așa trebuia să fie. Din punctul meu de vedere, ajutorul care s-a dat transportului, ca activitate, din Ucraina, de fapt este un ajutor, o alocare de bani de la bugetul României, prin scutirea de taxare, direct în bugetul firmelor de transport din Ucraina.
Mă îndoiesc că vreun cent din banii aceia ajunge la statul ucrainean. (...) Sunt foarte multe cumetrii între firmele ucrainene, firmele moldovenești și firmele din România”, a mai spus Burlacu, care a adăugat că aceste mărfuri nu sunt urmăribile, fiind în tranzit, pentru că ”nu se vrea. E multă lume implicată, se fac bani mulți”, a concluzionat Mircea Burlacu.
Mai multe în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu