Află răspunsul în articol.
Iubește-i sau detestă-i, dar Familia Regală este acolo sus când vine vorba de imaginile Marii Britanii. Magazinele de suveniruri sunt pline de fețele lor, ziarele din întreaga lume îi discută, iar dramele de televiziune bazate pe viața lor nu au fost niciodată mai populare, scrie CNN.
Ori de câte ori oamenii critică Familia Regală, replica adesea repetată este "dar gândește-te la turism!". Aceasta a fost o retorică deosebit de comună până nu demult deoarece mulți oameni se întreabă cum o țară care se confruntă cu greve în masă și cu o criză paralizantă a costului vieții își poate permite 100 de milioane de lire sterline (125 de milioane de dolari) pentru încoronarea Regelui Charles al III-lea.
Într-un sondaj recent YouGov, 51% dintre britanici nu credeau că încoronarea ar trebui plătită de contribuabili. Pentru tineri, această cifră a fost și mai mare, de 62%. Dar suporterii vor folosi adesea turismul ca justificare pentru cheltuieli generoase.
Familia Regală aduce turismul în Marea Britanie. Centrul de consultanță economică pentru Economie și Cercetare în Afaceri a estimat că weekendul de încoronare va duce la o creștere de 337 de milioane de lire sterline (422 de milioane de dolari).
Dar dacă Familia Regală ar dispărea, industria turismului din Marea Britanie ar cădea brusc?
Un studiu din 2011 realizat de Visit Britain a constatat că aproximativ 60% dintre turiștii din Marea Britanie vizitează locuri asociate cu Familia Regală. Deși nu există date mai recente,în 2022 Visit Britain a descoperit că istoria și moștenirea Familiei Regale au fost cel mai mare factor de atracție pentru turiști.
Și în timp ce percepția internațională despre Marii Britanii este cu siguranță legată de Familia Regală, acest lucru nu ne spune dacă o familie regală domnitoare este necesară pentru turism. La urma urmei, istoria din jurul monarhiei și a locurilor asociate cu acestea ar fi încă acolo, chiar dacă Familia Regală nu ar mai fi. Palatele otomane din Istanbul rămân atracții extrem de populare la 100 de ani de la prăbușirea califatului, la fel ca și castele regale ale Franței sau palatele imperiale din China.
Lipsa regalității nu pare să fi afectat atractivitatea acestor țări, fiecare dintre acestea atrăgând anual mai mulți turiști decât Marea Britanie.
SUA este cea mai mare piață turistică din Marea Britanie, iar turiștii americani par să fie foarte pasionați de lucrurile asociate cu regalitatea britanică.
Dar acest lucru se poate schimba cu noul monarh. Într-un sondaj realizat în februarie 2021, înainte de moartea Reginei Elisabeta a II-a, 68% dintre americani o priveau favorabil. Același sondaj a constatat că doar 34% au avut o opinie favorabilă despre Charles – dar acest lucru s-a schimbat în favoarea lui după urcarea sa la tron, potrivit unui sondaj efectuat înainte de încoronare, care i-a dat un rating de aprobare de 50% în SUA. Acestea fiind spuse, 62% dintre oamenii din SUA au spus că nu le pasă prea mult sau deloc de încoronare.
În afara Americii, următoarele grupuri turistice din Marea Britanie sunt mult mai puțin interesate de Familia Regală. Travelzoo a descoperit în 2016 că doar 19% dintre călătorii germani, 15% dintre francezi și doar 10% dintre călătorii spanioli doresc să vină în Marea Britanie datorită monarhiei britanice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu