Ce salarii au piloții de avion. Micile plăceri la care trebuie să renunți dacă alegi această meserie. Cezar Osiceanu: Realitatea bate filmul! Prețul școlarizării, minim 60 de mii de euro

Ce salarii au piloții de avion. Micile plăceri la care trebuie să renunți dacă alegi această meserie. Cezar Osiceanu: Realitatea bate filmul! Prețul școlarizării, minim 60 de mii de euro / Foto: Pixabay
Ce salarii au piloții de avion. Micile plăceri la care trebuie să renunți dacă alegi această meserie. Cezar Osiceanu: Realitatea bate filmul! Prețul școlarizării, minim 60 de mii de euro / Foto: Pixabay

Află în articol mai multe despre aviație și despre meseria de pilot de avion.

Alegeri prezidentiale 2024

Aproape toată lumea în teorie, este de acord că meseria de pilot de avion este printre cele mai periculoase, pline de adrenalină, dificile etc. Aproape toată lumea crede că salariile piloților sunt imense A crescut însă numărul celor care consideră că a fi pilot nu este mare lucru, că zboară pilotul automat pentru ei, că se plimbă doar de colo colo în uniformă și cu ochelari de soare șmecheri etc.

Ca de obicei realitatea bate filmul așa că trebuie să știm câteva amănunte "neînsemnate" cum ar fi:

1. Meseria se practică în condiții de mediu OSTILE VIEȚII! Pasagerul se duce la destinație dar avionul este readus acasă de piloți care vor nu vor urcă de două ori cel puțin pe zi la o înălțime de 1500-1700 m. Ca o dovadă că sunt condiții ostile vieții, în afară avionului trebuie să vedeți cam prin ce trec alpiniștii pe Himalaya iar în interiorul avionului la modul în care vi se umflă picioarele în pantofi în timpul zborului.

2. Programul de lucru este cel puțin deosebit! Piloții lucrează în Weekend, de Crăciun, sărbători, noaptea ziua la orice ora din zi sau din noapte, ducându-va în concediu, la serviciu, la plimbare etc.

Știți orele acelea târzii din noapte sau matinale, sau când afară este o vreme de să nu dai un câine afară din casă? La acele ore piloții trebuie să performeze constant că totul să fie bine și dumneavoastră să fiți în siguranța deplină!

3. Pregătirea necesară pentru a deveni și a rămâne pilot este mai mult decât infernală! Până la a deveni pilot se face școala grea, se dau examene grele, nu merge să copiezi, iar când ești pilot profesionist odată la 6 luni dai examene teoretice și practice din toate materiile, plus toată cartea de cazuri speciale posibile a se întâmpla la tipul de avion pe care îl pilotezi. Nu iei unul dintre aceste examene, nu zbori și punct! Și nu merge pe pile, șpagă, etc.

Micile plăceri la care trebuie să renunți dacă alegi această meserie

Pregătirea fizică implică și o groază de renunțări și abțineri. Dacă fumezi ești obligat să te lași, dacă vrei o banală bere înainte cu 12 ore de cursa îți pui poftă în cui, nu poți lua nici un medicament fără acordul medicului companiei, faci vizită medicală anuală obligatorie și o iei zbori nu o iei nu zbori !

4. Viața personală? O glumă tragicomică evident! Tu mergi de Crăciun să îl vezi pe Moș Crăciun la el acasă dar pilotul revine cu avionul și ajunge acasă unde familia doarme demult și doar luminițele din brad îl mai ajută să se strecoare în pat rupt de oboseală!

Sâmbete, duminici, sărbători în familie cumva? O statistică arată că un pilot petrece aceste lucruri banale împreuna cu familia doar în procent de sub 20% în întreaga carieră. Până și pentru înmormântarea membrilor de familie sau apropiaților trebuie să ceri voi să te scoată de pe planul de zbor și nu de puține ori Conform unei Directive europene (în România este ilegal aplicată de unele companii aeriene deoarece Consiliul Europei a recunoscut că se aplică obligatoriu Codul Muncii că fiind mai restrictiv decât Directiva) piloții sunt cei care pot munci opt zile consecutiv cu două zile libere și un total de 5-7 zile libere pe luna în cicluri nelimitate.

În timp ce dumneavoastră, care munciți doar 5 zile pe săptămâna, aveți 4 weekenduri libere și sărbători legale, va gândiți când se introduce programul de muncă de 4 zile pe săptămâna!

Cât costă să devii pilot

5. Costurile vieții de pilot? O altă glumă scumpă rău! Prețul școlarizării făcute până la ajunge pilot de linie, conform tarifelor publicate în România pe site-urile școlilor de profil, este de minim 60 de mii de euro fără cheltuielile suplimentare legate de transport, cazare, etc.

Ajuns la linie compania angajatoare te pune să plătești trecerea pe avionul respectiv cu tot ce implică aceasta: școlarizare, simulatoare, cazare la simulator, examene, zborurile școala, un minim de 30.000 euro.

În plus, în România piloții sunt singurii care plătesc de la introducerea CAS-ului 32% în timp ce dumneavoastră plătiți doar 22%. La pensie piloții de la Tarom constată că pe puncte stau execrabil, pentru că deși au cotizat mai mult în procente și în mod real salariul lor în lei este mic, venitul de baza se realizează din diurnele în valută neimpozabile iar salariul pe economie la care se raportează calculul crește mereu. Această se întâmpla pentru că au fost înșelați efectiv de stat cu Legea 223, care acum este în pragul anulării ei și trecerea la modul de calcul al pensiei pe puncte

Ce salariu are un pilot de avion

După această scurtă trecere în revista să revenim la subiectul principal, astfel:

- un copilot de avion mediu curier Airbus 320/ Boeing 737 în UȘA câștiga lunar, începând de anul acesta după renegocierea salarială făcută de sindicatul piloților din UȘA și Canada, 25.000 USD minus 10% taxe și impozite pe venit cu o medie de 5-600 ore de zbor anual

- în România la compania Wizzair un pilot comandant pe Airbus 320 câștiga între 8 și 10 mii de euro în condițiile în care este plătit prin Malta pentru că acolo impozitul este de 5% în loc de 16% precum în România și zboară 900 de ore pe an.

- la Tarom, după “negocierea” CCM-ului de către un și ficat din care piloții sunt reprezentați sub 5%, un copilot pe Boeing sau Airbus are 6.300 RON salariu fără sporuri și după achitarea taxelor venitul lui este în medie de 3.000 euro lunar deși zboară cam 800 ore anual.

- la Ryanair cu baza în România un comandant de Boeing 737 rămâne net cu 7.000 eu lunar și zboară 900 ore pe an.

Întrebări-cheie

Și toată lumea își pune întrebări de genul:

- Cum este posibil că piloții la Tarom să aibă așa puține venituri la așa un volum de muncă?

- Cum fentează Wizzair statul român plătind prin Malta salariile piloților și nu se impune plata lor în România care pierde astfel sume importante?

- De ce este atât de mare diferența între veniturile piloților din România, dar și între cele din România și UȘA?

- De ce România și UE permit crearea de politici de cartel din partea companiilor aeriene în condițiile în care necesarul de piloți este de circa 100.000 piloți noi anual la nivel global iar capacitatea de producție de doar 15% tot la nivel global?

În USA astăzi sunt cu 10.000 de piloți mai puțini decât necesarul actual, mult mai mic decât cel estimat pentru următoarea decadă. Doar că politicienii se vaită că niște babe, se ceartă la fel, dau vină unii pe alții, ne mint la televizor de zor, și când sunt în avion promit marea cu sarea iar după aterizare uită total ce au promis!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel