Noua Lege a salarizării ar urma să rezolve problemele legate de inechitățile din sistemul de învățământ. De asemenea, autoritățile analizează și ce impact ar avea majorările salariale promise, dacă ar fi puse în aplicare.
Inechitățile salariale pentru personalul din învățământ vor fi eliminate prin noua Lege a salarizării, care urmează a fi elaborată în perioada următoare tocmai cu scopul de a aduce echitate și calitate în sistemul public.
Cel puțin asta susține ministrul Muncii și ministrul Educației, în urma unor discuții cu sindicatele din educație despre salarizarea din acest domeniu.
În întâlnirea de lucru s-a ridicat problema salarizării funcției de director din cadrul unităților de învățământ, care este complet nemotivantă, sindicatele semnalând că salarizarea acestei funcții de conducere este, în anumite cazuri, sub nivelul de salarizare al funcțiilor didactice de predare sau chiar sub nivelul unor funcții de conducere de la personalul didactic auxiliar, conform unui comunicat de presă.
Personalul didactic din învățământ ar fi trebuit să primească începând cu 1 septembrie 2020, salariile prevăzute de lege pentru anul 2022, prevedere care a fost prorogată, reprezentanții federațiilor sindicale reprezentative din învățământ solicitând ca începând cu data de 1 ianuarie 2022 să se acorde cele două tranșe de majorări salariale restante prevăzute de Legea 153/2017, de câte 8% fiecare, astfel încât să se atingă nivelul maxim de salarizare prevăzut în această lege pentru personalul didactic.
De asemenea, s-a discutat despre impactul majorării salariului minim asupra categoriilor de personal nedidactic care au deja veniturile la nivelul salariului minim pe economie de anul viitor.
În cadrul discuțiilor s-a convenit ca Ministerul Educației să calculeze impactul financiar al acordării majorărilor salariale solicitate de sindicate, precum și al creșterii salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată și că reprezentanții celor două ministere vor susține solicitările reprezentanților federațiilor sindicale prezenți la această întâlnire.
Totodată, având în vedere că Ministerul Educației a preluat creșele de la administrația publică locală, s-a ridicat problema salarizării unor funcții, precum cea de educator puericultor care nu se regăsește în categoria funcțiilor didactice din anexa nr.1 la Lege-cadru nr.153/2017.
În acest context, în perioada următoare, Ministerul Educației va analiza consecințele și impactul salarial pentru a putea propune modificările necesare în Legea salarizării.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu