Știm deja povestea: Aveți un colet, ajung în 2 minute.
Curierii de la marile companii de curierat transmit un mesaj în care persoanele sunt anunțate că primesc coletul într-un anumit interval orar. În acel interval, care poate fi și 9:00-17:00, primiți un apel în care sunteți anunțați fie ”ajung în 2 minute”, ”am intrat pe stradă” sau ”sunt la poartă”. Fie doar auziți un claxon. Desigur, cumpărătorul trebuie să fie acasă, să aibă cash fix în cazul plății ramburs în numerar la livrare, să se teleporteze într-un minut să-și ridice coletul, ș.a.m.d.
În funcție de vechimea curierului pe zona respectivă, lucrurile pot sta mai mult sau mai puțin bine.
Însă, dincolo de practica livrării - care a fost ”condimentată” cu tot felul de curieri care se recomandă doar ”Curierul, comanda ajunge în 2 minute” - la ora 07:00 dimineața- companiile în sine de curierat au introdus noi regulamente care nu mai permit livrarea la domiciliu (pe care în cazul plății online ai plătit-o) în cazul în care, la primul apel, cumpărătorul nu a fost găsit acasă.
Dacă veți accesa link-ul pe care-l primiți în mesaj pentru a urmări comanda, la unele companii de curierat, veți citi în subsol că dacă nu se va putea livra comanda, aceasta va fi redirecționată către un locker (sertare încuiate) de unde o vei putea ridica după înștiințare. Astfel, va trebui să te deplasezi probabil până la cel mai apropiat locker. Dincolo de disconfort, livrarea unui colet până la locker poate fi gratuită sau, în orice caz, mai ieftină, iar cumpărătorului nu doar că nu i se va returna costul transportului, dar va fi pus și pe drumuri din simplul fapt că nu a fost prezent la apelul curierului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News