Ce spune un pasionat feroviar despre noua achiziție a României. Trenul modern care promite mult.
Este un fapt știut situația trenurilor din România, situație de care mulți români se plâng. Sistemul merge pe „moda veche”, astfel că în uzul CFR se regăsesc locomotive și vagoane vechi de peste 30 de ani, asta în cazurile bune.
Observând probabil nevoia unei „reîmprospătări”, România se laudă mai nou cu achiziția unui tren electric polonez care ar promite mult, spun autoritățile.
Astfel, am luat legătura cu un pasionat feroviar, I.G., care urmează cursurile unei școli de mecanici-locomotivă și care ne-a spus câteva dintre detaliile din spatele achiziției.
DC News: Merită investiția făcută de statul român?
„Având în vedere faptul că vorbim despre primele rame electrice noi cumpărate de statul român de mai bine de 20 de ani, cu siguranță se poate spune că este o investiție binemeritată și foarte așteptată de publicul călător. Bineînțeles că investiția a fost realizată pe bani europeni, dar și din bugetul de stat. Reamintesc faptul că valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA, iar finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din bugetul de stat”, ne-a spus I.G.
DC News: Se vorbește despre un timp mai scurt pe ruta Constanța-București cu noul tren electric. Cât de repede vom ajunge pe litoral la vară, din Capitală?
„Timpii de mers nu se vor reduce, mai ales că știm cu toții cum este infrastructura. Din fericire, ruta București - Constanța a fost realizată pentru a rezista vitezei de mers de 200km/h, ea fiind limitată la o viteză maximă de 160km/h din cauza semnalizării și a altor elemente de infrastructură. La un tren intercity, fără opriri, pe București-Constanța se pot scoate timpi de mers de 1 ora 58 minute - 2 ore.”, a mai punctat I.G.
DC News: Putem vorbi despre o achiziție la standard european?
„Vorbim despre o ramă electrică cu 6 vagoane, având o capacitate maximă de 350 de locuri. În Europa, aceste rame se folosesc în special la trenuri regio, regio-expres, cu distanțe nu foarte lungi de mers. Să nu uităm că odată cu acest proiect, compania Alstom va construi și un depou modern pentru a asigura mentenanță acestor rame, conform contractului.”, mai notează I.G.
DC News: Va avea aceeași „longevitate” că locomotivele vechi de zeci de ani din prezent?
„Nici măcar locomotivele noastre produse la Electroputere Craiova nu ar fi putut rezista o perioada atât de îndelungată dacă nu s-ar fi efectuat toate operațiunile de reparații și mentenanță, iar de prin 2008 chiar operațiunile de modernizare. Practic, în afară de carcasă și alte elemente de caroserie, nu prea mai găsim multe piese originale din perioada comunistă făcând referire strict la ramele Alstom Coradia Stream. Serviciile de întreținere contractate se vor efectua pe o perioada de 15 ani. Rămâne de văzut după aceea dacă se va prelungi contractul sau dacă se va trece la alt furnizor de servicii de mentenanță”, mai spune I.G.
DC News: Care sunt avantajele și dezavantajele noii locomotive față de ceea ce avem deja?
„În primul rând, vorbim de niște proceduri feroviare cum ar fi rebrusarea, care nu va mai fi necesară. Rebrusarea însemnând schimbarea poziției locomotivei din urma trenului în celălalt capăt sau invers pentru schimbarea direcției de mers. Mai exact, o locomotivă care ajunge la Constanța trebuie să se decupleze de la tren, să treacă pe o altă linie și să ajungă în celălalt cap al trenului pentru a se întoarce spre București. Având posturi de conducere în ambele capete ale trenului, manevra aceasta nu va mai fi necesară. În al doilea rând, pregătirea trenului pentru o cursă va dura mai puțin, fiind eliminate procedurile de cuplare/decuplare locomotivă-vagon, proba frânei și alte asemenea”, mai adaugă I.G.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News