Piaţa produselor cosmetice şi de parfumerie a crescut semnificativ în ultimii șase ani cu mai bine de un miliard de lei, arată o analiză KeysFin.
"Din datele preliminarii și luând în calcul creșterea semnificativă a consumului, generată de măsuri de ordin fiscal, 2016 a adus un adevărat record în materie, cifra de afaceri din acest sector depășind 5,5 miliarde lei. Piața românească încă nu și-a atins potențialul maxim, dacă este să raportăm la piețele dezvoltate. În România, potrivit unor statistici realizate de jucătorii din domeniu, consumul de produse cosmetice și de parfumerie este de aproximativ 40 de euro/anual/persoană, în condițiile în care, în Franța, este de 4-5 ori mai mare", se spune în analiză.
Ce cumpără românii
Cele mai multe achiziţii de produse cosmetice se realizează din magazinele fizice, urmate de farmacii şi saloanele de cosmetică. Vânzările pe internet au crescut semnificativ în ultimii 2-3 ani.
"Studiile de consum arată că, în prezent, parfumurile generează cea mai mare cifră de afaceri din această piață, urmate de produsele de machiaj și abia apoi de cele de îngrijire. Este un trend diferit față de țările occidentale, acolo unde produsele de skin-care sunt cele mai vândute. Acest fenomen are legătură cu educația și obiceiurile de consum ale mai multor generații. În România, să nu uităm că avem încă generații care au trăit în comunism și pentru care produsele cosmeticele occidentale au reprezentat o necunoscută', afirmă analiștii KeysFin.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu