Ce sunt, de fapt, punctele roșii din cosmos. NASA a aflat răspunsul de curând

foto: Freepik

S-a aflat, în sfârșit, de unde vin "punctele roșii" prezente în spațiu.

O descoperire recentă făcută de astronomii NASA, utilizând telescopul spațial James Webb, a relevat că trei mici puncte roșii din universul timpuriu sunt, de fapt, galaxii, ceea ce pune sub semnul întrebării înțelegerea noastră de până acum privinda apariția lor, scrie Mashable. Ce face această descoperire și mai uimitoare este că aceste galaxii găzduiesc găuri negre supermasive, care sunt extrem de mari pentru vârsta lor "fragedă".

Se crede că aceste galaxii s-ar fi format la scurt timp după Big Bang și sunt pline de stele deja considerate vechi. Lumina acestora se află în spectrul infraroșu, ceea ce o face invizibilă pentru ochiul uman dar detectabilă de telescopul Webb. Funcționează, practic, ca o mașină a timpului, permițând oamenilor de știință să privească în trecut.

Cum s-ar fi format stelele roșiatice "tinere"

Galaxiile compacte, de aproximativ 1.000 de ori mai mici decât Calea Lactee, dar cu un număr similar de stele, contrazic modelele actuale de evoluție cosmică. Stelele din aceste galaxii trebuie să se fi format rapid și dens, într-un mod nou și neînțeles până acum.

Descoperirea ridică întrebări despre universul timpuriu și îi forțează pe cercetători să își revizuiască teoriile actuale. Un studiu a sugerat că aceste galaxii trec prin explozii neregulate de formare a stelelor, un fenomen numit „formare explozivă a stelelor”. Spre deosebire de formarea constantă de stele observată în galaxia noastră, aceste galaxii au explozii de formare a stelelor urmate de perioade de inactivitate, înainte ca ciclul să se repete.

Deși aceste descoperiri ridică multe întrebări și oferă prea puține răspunsuri, cercetătorii sunt dornici să colecteze mai multe date folosind tehnologii avansate precum telescopul Webb. Scopul este de a descifra misterele acestor galaxii și de a înțelege mai bine evoluția timpurie a universului nostru.

NoMy - smt4.3.1