Una dintre emblemele gastronomiei spaniole reprezintă cheia spre inima spaniolilor.
Un specialist în „jamón” (specialitatea tipic spaniolă, cunoscut drept corespondență a prosciutto-ului italian), Florencio Sanchidrián, care este și ambasador mondial al acestui preparat, și care a tăiat jamón pentru regele Juan Carlos, dar și pentru președintele american Barack Obama, susține că peste 50% dintre turiștii care vizitează Spania părăsesc țara fără să guste o bucată de jamón bine tăiat, ceea ce reprezintă o lipsă de respect.
Tăierea pulpei de porc are o tehnică specială și puțini reușesc să o facă cum trebuie. Deși în ultimul timp specialitatea iberică a ajuns și în supermarketurile din România, aproape nicăieri nu se taie cum trebuie, mai ales că ar trebui făcut cu cuțite speciale și nu la aparatul normal de tăiat.
Subiect sensibil
Faptul că spaniolii sunt sensibili la acest subiect o demonstrează și campania de succes cu care s-a lansat compania de comunicare Shackleton pe piața iberică, o comparație între jamón și produsele Apple:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu