Ce trebuie să ştie profesorii care folosesc catalogul electronic

Foto: Freepik
Foto: Freepik

Ordinul de ministru care aprobă standardele tehnice minime necesare pentru utilizarea catalogului electronic în școlile-pilot a fost publicat în Monitorul Oficial vineri, 28 aprilie, la o lună după ce a fost semnat de ministra Educației, Ligia Deca.

În urmă cu o săptămână, Ministerul Educației transmitea către inspectoratele școlare regulile pe care trebuie să le respecte unitățile de învățământ, cu aplicare din anul școlar 2023-2024.

Amintim că 742 de școli (lista lor, mai jos în articol) au fost selectate să folosească catalogul electronic în anul școlar 2022-2023, potrivit unui ordin publicat în Monitorul Oficial. Nu există un catalog electronic pus la dispoziție de către Ministerul Educației. Toate aceste școli au apelat la aplicații/programe private ce au fost achiziționate de pe piața de investiții. Nu se știe ce se va întâmpla după ce va fi încheiată pilotarea.

Potrivit ordinului, școlile asigură măsurile de securitate a prelucrării datelor și garantează următoarele drepturi ale utilizatorilor:

„a) dreptul de a fi informat;b) dreptul de acces;c) dreptul la rectificare;d) dreptul la restricționarea prelucrării datelor;e) dreptul la portabilitatea datelor.”

Este interzisă utilizarea serviciilor web care nu au la bază conexiuni criptate de formă https., după cum se arată în ordin.

Editarea notelor și absențelor din catalogul electronic

Art. 14 – „(1) Editarea notelor/ calificativelor/ absențelor este permisă, pe bază de acces, doar persoanelor responsabile care au capacitatea de modificare conform prevederilor ROFUIP.”

Furnizorul serviciului de catalog electronic își asumă, împreună cu unitatea de învățământ, responsabilitatea pentru asigurarea existenței și accesibilității copiilor de siguranță pe toată perioada desfășurării contractului sau contractelor de servicii dintre părți, precum și minimum 24 de luni de la încetarea contractului, conform documentului.

Cum pot vedea elevii și părinții notele

În ordin apare că elevii și părinții/reprezentanții legali au drept de a vizualiza catalogul electronic în baza unor date de acces prestabilite, respectiv nume de utilizator și parolă. Parola poate fi modificată de fiecare utilizator pentru propriul nume de utilizator, respectiv părinți/reprezentanți legali pentru minori.

Cine nu poate modifica notele

Conform sursei citate mai sus, utilizatorii de tip administrator nu pot modifica înregistrări de note, calificative sau absențe în catalogul electronic.

„Art. 19 – Utilizatorii de tip administrator nu au dreptul de a înregistra/modifica înregistrări de tip notă/ calificativ/ absență în catalog.

Art. 20 – (1) Interfața de administrare este accesibilă doar utilizatorilor autorizați în acest sens.

(2) Cu acordul conducerii unității de învățământ, orice alt tip de utilizator are acces doar la pagini cu date statistice, fără a putea accesa date personale ale elevilor, cadrelor didactice sau părinților.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel