Atunci când cumperi o maşină la mâna a doua, sunt mai multe detalii la care trebuie să fii atent, pentru a nu cumpăra o rablă.
Pe lângă propriii ochi și simțul rațiunii, cumpărătorii de mașini second hand au astăzi la dispoziție servicii care verifică istoricul mașinii pe baza seriei de șasiu (VIN), dar și service-uri care pot face o verificare competentă a mașinii, scrie promotor.ro.
La motor, cel mai uşor de observat sunt scurgerile. Fie că vorbim de ulei, antigel sau lichid de frână, acestea nu pot fi ascunse. Deschide capota și verifică atent toate componentele aflate la vedere. De asemenea, verifică sub mașină și în panourile de protecție de sub motor și transmisie. Dacă sunt urme de fluide, ai două opțiuni: fie vei face tu micile reparații necesare, cerând o reducere de preț, fie vei solicita vânzătorului să remedieze problemele înainte de a prelua mașina.
În cazul acestor componente, verificarea nu se poate face vizual fără demontare, așa că trebuie să te bazezi pe simțuri, în timp ce conduci mașina. Indiferent dacă este vorba de o cutie manuală sau automată, schimbarea treptelor trebuie să se facă lin, fără smucituri. În cazul unei cutii manuale, trecerea schimbătorului dintr-o treaptă în alta trebuie să se poată face fără efort, în special la retrogradare.
Este cea mai simplă verificare și are ca scop descoperirea eventualelor reparații sau revopsiri ale mașinii, care ar putea însemna că mașina a fost implicată într-un accident. Micile semne de pe portiere și spoilere sunt normale pentru o mașină utilizată în mediul urban, dar multe lovituri de pietre în partea din față sugerează că mașina a rulat foarte mult pe autostradă, la viteze mari.
Verifică dacă sunt semne de rugină pe toate panourile caroseriei și în special la îmbinări și muchii, precum și sub pasajele roților și aripi. Pragurile și partea inferioară a portierelor sunt alte zone în care poate acționa rugina.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu