De la data de 1 ianuarie 2025, ca urmare a aderării complete la spațiul Schengen, România va închide definitiv mai multe frontiere cu Ungaria și Bulgaria. Proiectul normativ elaborat de Guvern prevede mai multe frontiere și modalitatea exactă în care acestea nu vor mai funcționa (rutier, feroviar sau portuar).
Publicitate
Secretarul de stat MAI Bogdan Despescu explica, pentru DC News, ce înseamnă această "închidere" a vămilor și în ce constau "controalele aleatorii": "Din anul 2025 nu vor mai fi controale în punctele de frontieră la granița cu Ungaria și Bulgaria. Din punct de vedere legislativ, punctele de frontieră vor fi închise. Vor fi doar niște spații de trecere, precum la granița dintre Austria și Ungaria. Polițiștii de frontieră care astăzi lucrează acolo nu vor mai desfășura activități în punctele de frontieră".
"Vom controla într-un mod aleatoriu. De exemplu, înainte un cetățean se urca într-un mijloc de transport în comun din București. După cum ne amintim, la un moment dat era cineva care verifica biletul. Pe parcursul anilor s-a schimbat modalitatea, fiecare cetățean își validează călătoria la urcarea în mijlocul de transport și exista din când și când controale pentru a verifica dacă cetățeanul respectiv avea bilet. Așa va funcționa și la punctul de frontieră", a mai precizat Bogdan Despescu.
"La inițiativa Ministerului Afacerilor Interne, având în vedere necesitatea adoptării unor măsuri imediate, în scopul aplicării Deciziei Consiliului Uniunii Europene din data de 12 decembrie 2024 prin care, începând cu data de 1 ianuarie 2025, se elimină controalele asupra persoanelor la frontierele terestre interne dintre Bulgaria, respectiv Ungaria și România", prevede nota de fundamentare a hotărârii Guvernului.
Astfel, începând cu data de 1 ianuarie 2025 se închid definitiv următoarele puncte de trecere a frontierei de stat a României:
I. La frontiera româno-ungară:
1. Petea, judeţul Satu Mare - rutier;
2. Carei, judeţul Satu Mare - feroviar;
3. Urziceni, judeţul Satu Mare - rutier;
4. Valea lui Mihai, judeţul Bihor - feroviar şi rutier;
5. Săcuieni, judeţul Bihor - rutier;
6. Episcopia Bihor, judeţul Bihor - feroviar;
7. Borş, judeţul Bihor - rutier;
8. Salonta, judeţul Bihor - rutier şi feroviar;
9. Vărşand, judeţul Arad - rutier;
10. Curtici, judeţul Arad - feroviar;
11. Tudor Vladimirescu, judeţul Arad - rutier RO-LA;
12. Turnu, judeţul Arad - rutier;
13. Nădlac, judeţul Arad – rutier:
14. Nădlac II, judeţul Arad – rutier;
15. Cenad, judeţul Timiş – rutier;
16. Borş II, judeţul Bihor – rutier;
17. Beba Veche, judeţul Timiş – rutier;
II. La frontiera româno-bulgară:
1. Calafat, judeţul Dolj - rutier, feroviar;
2. Bechet, judeţul Dolj - rutier (bac) şi portuar;
3. Corabia, judeţul Olt - portuar;
4. Turnu Măgurele, judeţul Teleorman - rutier (bac) şi portuar;
5. Zimnicea, judeţul Teleorman - rutier (bac) şi portuar;
6. Giurgiu, judeţul Giurgiu - rutier, feroviar şi portuar;
7. Olteniţa, judeţul Călăraşi - portuar;
8. Călăraşi (Chiciu), judeţul Călăraşi - rutier (bac) şi portuar;
9. Ostrov, judeţul Constanţa - rutier;
10. Lipniţa, judeţul Constanţa - rutier;
11. Dobromir, judeţul Constanţa - rutier;
12. Negru Vodă, judeţul Constanţa - rutier şi feroviar;
13. Vama Veche, judeţul Constanţa - rutier;
14. Giurgiu II, judeţul Giurgiu - rutier (bac).
III. Puncte de trecere a frontierei situate la Marea Neagră şi Dunărea maritimă:
1. Brăila, judeţul Brăila - portuar;
2. Cernavodă, judeţul Constanţa - portuar.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu