Un clip video pe Youtube arată principalele greşeli la folosirea volanului de către şoferi. Informaţiile fac parte dintr-un curs de conducere defensivă.
Publicitate
Pe locul al cincilea se află poziţia înghesuită la volan. Airbag-ul, în caz de accidente, are nevoie de cel puţin 30 cm spaţiu între volan şi şofer pentru a se deschide fără a răni conducătorul. În plus, în cazul unei poziţii mult prea apropiate de volan, virajul se realizează cu greutate, deoarece coatele şoferului se lovesc de şolduri sau de portieră.
"Greşeala asta vine din nesiguranţă. Unele persoane vor să vadă capota, lucru care la unele maşini e aproape imposibil. Vor să privească foarte aproape în faţa maşinii. Sunt persoane care au probleme de a ieşi în trafic, le este teamă. Să încercăm să lăsăm o distanţă mai mare faţă de volan", transmite instructorul.
Pe locul patru "este iar o greşeală răspândită, cumva legată de cea anterioare. Noi, instructorii, mai glumim şi îi spunem mulsul vacii. Este mişcarea mâinilor pe volan (n.r. neliniar, cu ridicarea mâinilor de mai multe ori de pe volan în timpul unui viraj). Sunt unii instructori, am văzut care zic să mănuim aşa volanul. Dacă avem de luat un viraj rapid, e greu de făcut aşa. Chiar dacă pare amuzant, ceea ce facem zi de zi la volan facem şi în situaţii periculoase, se întâmplă fix la fel. În acest caz, sunt multe mişcări inutile care ne încetinesc, economia mişcării lipseşte. În caz de pericol, ne va fi aproape imposibil să facem o manevră de evitare aşa", se mai arată în clip.
"Un alt obicei pe care îl vedem des este acesta. Nu e o mare greşeală neapărat. Pe vremuri, maşinile aveau acea direcţie foarte lungă, mai apropiată de camioane, dar acum nu mai e cazul. Nu e elegant, ar fi de evitat. Cea mai mare problemă pe care o putem întâmpina aici este legată tot de airbag. Pentru că dacă ne loveşte cineva, se întâmplă ceva, şi ne prinde cu mâna în volan, urmările pot fi neplăcute.
Numărul doi este acel 10 şi 10 de care mulţi aţi auzit (n.r. poziţia mâinilor la volan). De ce? Pentru că avem airbag. 10 şi 10 e o poziţie depăşită, era valabilă la maşinile făcute până în 1990. Chiar fabricanţii auto spun asta!", mai transmite instructorul.
"Este poziţia alfa, poziţia maşinilor premium. Prezintă probleme de siguranţă, în primul rând, pentru că cei care conduc aşa virează cu podul palmei, şi este o variantă periculoasă, pentru că există riscul să ne scape volanul din mână. E şi o problemă de ergonomie. Spatele stă într-o poziţie greşită, stăm pe o parte, centrul de echilibru e derutat. O altă variantă la poziţia este cotul mâinii stângi pe geam. Şi pe asta o vedem destul de des.
De ce e greşit? Pentru că avem un contact redus cu volanul, nu primesc informaţiile pe care acesta mi le oferă, iar dacă ajung la limita de aderenţă, pe lângă faptul că îmi va fi mai greu să simt asta, există şi riscul ca volanul să îmi plece de sub mână. Precizia lipseşte, produc şocuri când virez, iar asta mă poate penaliza în condiţii de aderenţă scăzută", se concluzionează în material.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu