EXCLUSIV  Cea mai mare dilemă a şoferilor în timpul toamnei. Când se schimbă cauciucurile de vară cu cele de iarnă

Sursă foto: Pexels (Julia Avamotive)
Sursă foto: Pexels (Julia Avamotive)

După câteva zile ploioase şi cu temperaturi ceva mai scăzute, şoferii au început să se gândească la schimbarea cauciucurilor de vară cu cele de iarnă. Coroborat şi cu ninsoarea din zonele montane înalte, dilema creşte. Când este nevoie, de fapt, de cauciucurile de iarnă? 

Şoferii care vor să traverseze Transalpina peste masivul Parâng sunt sfătuiţi să renunţe sau să caute rute alternative deoarece stratul de zăpadă în zonă măsoară cinci centimetri, iar vizibilitatea este redusă, a transmis, duminica trecută, şeful Salvamont Gorj, Sabin Cornoiu.

Potrivit acestuia, din cauza temperaturilor scăzute se vor forma sectoare de polei, zăpadă îngheţată şi gheaţă.

"Pe Transalpina, la peste 1.900 de metri altitudine, în sectorul Dengherul - Cărbunele, stratul de zăpadă căzut se apropie de media de 5 centimetri, iar vizibilitatea este redusă din cauza ceţii. Conducătorii auto care vor să traverseze Transalpina peste masivul Parâng sunt sfătuiţi să renunţe, să caute o cale rutieră alternativă sau să fie pregătiţi pentru drum în condiţii de iarnă", a spus Cornoiu.

El a adăugat că, în cursul zilei, un grup de turişti străini aflaţi pe creastă au anunţat că au probleme de orientare din cauza ceţii, conform Agerpres.

Când trecem la cauciucurile de iarnă 

În acest context, l-am întrebat pe Titi Aur, la DC Conducem, când trebuie să trecem la cauciucurile de iarnă. Iată ce ne-a spus. 

"Legal, ai voie să mergi cu anvelopele de vară permanent, dar să nu ajungi niciodată cu ele pe zone acoperite cu gheaţă, polei, zăpadă. Asta spune legea. Practic, poţi merge tot timpul cu anvelope de vară, dar să nu te surprindă. 

Din punct de vedere al conducerii defensive, al testelor, al siguranţei rutiere, când asfaltul are de la 6 grade Celsius în jos, anvelopa de iarnă este mai performantă decât cea de vară. Atenţie, vorbim de temperatura asfaltului, nu de cea din aer. Pentru că mulţi confundă. Dacă vrem să fim în siguranţă, de la temperatura asta a asfaltului, mergem cu anvelope de iarnă. Nu există riscul să ne prindă acea zăpadă, polei, gheaţă, nepregătiţi. Practic, când începe să scadă temperatura frecvent sub 5-6 grade în aer, atunci şi solul se va răci. 

Deci trebuie să ţinem cont de temperatura solului. Legal, doar când avem gheaţă, zăpadă, polei e nevoie de anvelope de iarnă. 

Dar depinde şi de zona în care te duci. Dacă pe Transalpina a nins, e clar că e nevoie de cauciucuri de iarnă. 

În primul rând, e vorba de siguranţa ta, până la amendă. Şi atunci, trebuie să ştim cum să facem să fim în siguranţă. Nu să fugim de amendă, ci să fugim de accident", a declarat Titi Aur. 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri


Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel