Cel mai bun remediu pentru mahmureală, descoperit de cercetători. Scade inflamația și îmbunătățește metabolismul

Foto: Pixabay

Un nou remediu pentru mahmureală a fost descoperit de cercetători.

O noapte de distracție se poate transformă într-o dimineață plină de regret – completată de o durere de cap puternică, greață și oboseală. Deși există o mulțime de „leacuri” pentru mahmureală – de la consumul unui mic dejun gras la murături sau pastile – un studiu recent sugerează că exercițiile fizice regulate pot fi cheia pentru a atenua această stare de rău, scrie Science Alert.

Studiul, publicat în revista Addictive Behaviours, a implicat 1.676 de studenți care au suferit cel puțin o mahmureală în ultimele trei luni. Toți participanții au făcut cel puțin 30 de minute de activitate fizică moderată pe săptămână. Aceștia au completat chestionare online care le-au evaluat modelele de consum de alcool, nivelul de activitate fizică și frecvența și severitatea simptomelor mahmurelii.

Descoperirile oamenilor de știință au indicat o asociere semnificativă între activitatea fizică și simptomele mahmurelii. Deloc surprinzător, persoanele care au consumat mai mult alcool au experimentat mahmureală mai frecvent și cu o severitate mai mare. Dar, aceste asocieri au fost reduse la persoanele care s-au angajat în activitate fizică puternică (cum ar fi alergatul) - sugerând că niveluri mai ridicate de exercițiu pot reduce severitatea simptomelor mahmurelii.

În timp ce studiul a stabilit doar o corelație între exercițiile fizice și reducerea severității mahmurelii, mai multe studii în acest sens ar putea ajuta la explicarea faptului pentru care activitatea fizică ar putea atenua simptomele mahmurelii.

Modulează răspunsul la durere

Mahmureala provoacă adesea dureri fizice, cum ar fi dureri de cap și dureri musculare, din cauza mai multor factori. Alcoolul duce la deshidratare, care afectează modul în care funcționează vasele de sânge și reduce nivelul de lichid din jurul creierului. Acest lucru poate declanșa dureri de cap.

Alcoolul favorizează, de asemenea, inflamația în organism, ducând la eliberarea de molecule ale sistemului imunitar numite citokine, care pot provoca dureri musculare. În plus, alcoolul perturbă somnul, ceea ce poate crește sensibilitatea la durere a doua zi.

Unele studii au remarcat, de asemenea, că și concentrația de alcool pe care o aveți în sânge după o noapte de băut este, de asemenea, legată de simptomele comune de mahmureală, cum ar fi durerea.

Dar exercițiile fizice declanșează eliberarea de endorfine – hormoni produși de creier, care servesc ca analgezice naturale. Exercițiile fizice regulate vă pot ridica chiar și nivelul inițial de endorfine, iar cest lucru poate duce la o percepție mai scăzută a durerii și a disconfortului în timpul mahmurelii.

Somn de mai bună calitate

Mahmureala tinde să fie însoțită de un somn de proastă calitate. Alcoolul reduce somnul REM, care este partea ciclului de somn care ajută creierul să se odihnească și să se recupereze. De asemenea, consumul de alcool te poate face să te trezești de mai multe ori pe tot parcursul nopții, deoarece alcoolul îți face corpul să piardă lichide – făcându-te să folosești baia mai des.

Dar exercițiile fizice regulate sunt legate de modele de somn mai bune, ajutând la reglarea ritmului circadian. În general, activitatea fizică poate îmbunătăți durata somnului, calitatea somnului și poate reduce numărul de treziri în timpul nopții.

Îmbunătățește metabolismul

În plus, activitatea fizică regulată contribuie la o mai bună sănătate metabolică, ceea ce poate facilita procesarea eficientă a alcoolului.

Exercițiile fizice îmbunătățesc, de asemenea, circulația, ceea ce poate ajuta și la eliminarea acetaldehidei. Aceasta este o substanță chimică toxică eliberată de alcool atunci când organismul îl metabolizează. Acetaldehida contribuie semnificativ la simptomele mahmurelii.

Reduce inflamația

Alcoolul declanșează un răspuns inflamator care poate accentua simptomele mahmurelii.

Eliberează substanțe chimice numite citokine care promovează inflamația, ceea ce ajută la combaterea infecțiilor sau rănilor. Cu toate acestea, în cazul unei mahmureli, această inflamație poate agrava simptome precum dureri de cap, dureri musculare, oboseală și sensibilitate la lumină și sunet. Răspunsul imun crescut al organismului amplifică aceste disconforturi, făcând mahmureala să se simtă mai intensă. Totuși. exercițiile fizice au proprietăți antiinflamatorii bine documentate, deoarece stimulează producția de citokine antiinflamatorii.

NoMy - smt4.5.3