Pentru început, regulile din cafenelele sale din America de Nord vor fi drastic schimbate.
Este vorba despre lanțul Starbucks, care a anunțat că renunță la regulile ce permiteau oamenilor să îi folosească facilitățile chiar dacă nu au cumpărat nimic, scrie BBC.
Modificările, care vor intra în vigoare începând cu data de 27 ianuarie 2025, sunt o schimbare radicală față de politica introdusă acum 6 ani, care permitea persoaneloor să zăbovească în cafenelele Starbucks și să utilizeze toaletele fără să cumpere vreun produs.
Măsura este inclusă în strategia ”înapoi la Starbucks”, un plan anunțat de noul șef al firmei, care vrea să pună stop trendului scăderii vânzărilor.
Cel mai mare lanț de cafenele din lume spune că noul său cod de conduită, care abordează, de asemenea, hărțuirea și interzice fumatul și consumul de alcool în exterior, are ca scop să facă magazinele sale mai primitoare.
”Implementarea unui cod de conduită pentru cafenele este un pas practic care ne ajută să acordăm prioritate clienților noștri plătitori care doresc să stea și să se bucure de cafenelele noastre”, a spus un purtător de cuvânt al Starbucks pentru BBC News.
”Aceste actualizări fac parte dintr-un set mai amplu de schimbări pe care le facem pentru a îmbunătăți experiența cafenelelor pe măsură ce lucrăm pentru a reveni la Starbucks”, a mai spus purtătorul de cuvânt.
Compania a afirmat că noile reguli vor fi afișate în fiecare magazin. De asemenea, personalul va fi instruit să solicite tuturor celor care încalcă codul de conduită să plece. Angajații au dreptul să cheme poliția în momentul în care consideră că este necesar.
În anul 2018, Starbucks a hotărât să permită accesul liber la cafenelele și toaletele sale, în urma uneri arestări controversate a doi bărbați într-una dintre cafenelele sale din Philadelphia, SUA.
Starbucks a dorit să stimuleze vânzările, aflate în scădere, confruntându-se cu o reacție la majorările de prețuri și boicoturile cauzate de războiul Israel-Gaza.
Brian Niccol, care a condus anterior lanțul alimentar mexican Chipotle, a fost adus la Starbucks în 2024 pentru a ajuta la redresarea activității celui mai mare lanț de cafenele din lume, prin îmbunătățirea experienței clienților la cafenelele Starbucks.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu
de Anca Murgoci