CFR Călători a anunţat că petrecerea "Şpriţ şi Lăutari", care trebuia să aibă loc în Trenul Regal pe 1 decembrie, a fost anulată.
Compania a anunţat luni, 28 noiembrie, că "nu are nicio implicaţie sau vreo contribuţie în organizarea evenimentului din tren, în timpul circulaţiei Trenul Regal al Societăţii Feroviare de Turism - SFT CFR SA". Asta după ce, într-un răspuns pentru DC NEWS, CFR Călători a transmis că "Trenul Regal nu aparține CFR Călători. Acesta este in administrarea Societătii Feroviare de Turism – SFT CFR SA. Pentru informaţii, adresaţi-vă lor".
După valul de critici izbucnit după anunţul conform căruia Trenul Regal va fi folosit pentru o petrecere numită "Şpriţ şi Lăutari" chiar de Ziua Naţională, compania pare însă că s-a răzgândit şi a rupt unilateral contractul de închiriere. Solicitarea iniţială ar fi venit "din partea unei persoane care a prezentat toate avizele tehnice de circulaţie ale trenului, emise de organele abilitate", scrie Romania Liberă.
“De ziua naţională a României, petrecem la rang de artă. O incursiune în timp cu TRENUL REGAL, pe ruta Bucureşti - Sinaia, ce va aminti de zaiafeturile de odinioară.
Este una dintre puţinele ocazii în care Trenul Regal va fi gazda unei experienţe unice. Sunt doar 80 de bilete puse la dispoziţie pentru acest eveniment unic. Cei care se vor număra printre cei 80 de invitaţi vor avea următorul program:
1 Decembrie 2022
09.30 - Primire de gală, în Gara Băneasa din Bucureşti (welcome drink si aperitive)
10.30 - Plecare spre Sinaia
În salonul regal, vor fi degustări de vinuri, de brânzeturi fine, iar atmosfera va fi condimentată de Taraf de Haidouks. Pe drum, cei 80 de invitaţi vor avea parte de prezentări despre Familia Regală a României.
12.00-12.30 Sosire în Gara Sinaia
Cei 80 de invitaţi vor fi primiţi româneşte cu preparate tradiţionale (proţapuri şi lucruri la ceaun) şi bineînţeles, muzica celor de la Taraf de Haidouks.
18.00-18.30 este estimată revenirea în Gara Băneasa din Bucureşti", se precizează pe blt.ro.
Preţul biletelor a fost între 400 euro (Dormitorul Regelui, al Reginei si al Printilor + couchette) şi 500 de euro (Masa Regala si Fumor) de persoană.
Trenul Regal, ieşit din fabricaţie în 1928 de la uzinile Ernesto Breda /Construzioni Meccaniche Milano, a fost martorul unor evenimente cu adevărat istorice. Spre exemplu, în 1940, conform turismferoviar.ro, Regele Carol al II-lea si ASR Principele Mihai I au ales să petreacă sărbătoarea creştinească a botezului Domnului în mijlocul ostaşilor de la graniţa de răsărit şi a populaţiei Basarabene. Ei au ajuns acolo cu acest Tren Regal. Iar în ianuarie 1948, Majestatea Sa Regele Mihai I a luat ultimul prânz pe teritoriul României la masa din vagonul regal, înainte de plecarea în exil.
În toamna anului 1955, tot în acest vagon, s-au purtat discuţiile privind plecarea trupelor sovietice din România, discuţii ce au avut loc între Nikita Hruşciov, conducătorul Uniunii Sovietice şi Gheorghe Gheorghiu-Dej.
Pe 6 august 1975, în vagonul regal au servit micul dejun preşedintele Statelor Unite, Gerard Ford, şi secretarul de stat Henry Kisinger, care au călătorit împreună cu Nicolae Ceauşescu.
Amintim că vagoanele sunt finisate cu materiale dintre cele mai scumpe, cum ar fi:
- piele de Cordoba, pentru scaunele şi fotoliile din saloane, furnir de nuc şi trandafir pentru mese şi unele lambriuri din saloanele vagoanelor;
- sticla de Murano şi cristalul de Boemia au fost folosite pentru lămpile din vagoane, ca şi pentru oglinzile din salonul regal. Din alabastru de Grecia au fost executate statuete şi obiecte decorative ce se pot găsi în saloanele vagoanelor ce compun Trenul Regal.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News