Un petrolier rusesc, rupt în două de furtună în strâmtoarea Kerci. Scurgeri de păcură în Marea Neagră

Sursa foto: https://www.freepik.com/, @grebeshkovmaxim
Sursa foto: https://www.freepik.com/, @grebeshkovmaxim

Reuters anunță că un cargobot rusesc care transporta produse petroliere a fost avariat din cauza condițiilor meteo nefavorabile în Strâmtoarea Kerci, între Rusia continentală și Crimeea anexată, și a solicitat asistență.

La bordul navei Volgoneft-212 s-ar fi aflat 13 persoane, potrivit ministerului rus pentru situații de urgență. Autoritățile au trimis un elicopter Mi-8 și un remorcher de salvare pentru a interveni. În ceea ce privește posibilele scurgeri de combustibil, ministerul a declarat că „informațiile sunt în curs de clarificare”. Ziarul rus Kommersant a raportat că tancul transporta aproximativ 4.300 de tone de păcură.

Imagini video neconfirmate, postate pe Telegram, arată o pată de petrol în mijlocul mării agitate și o navă parțial scufundată.

Ukrainian National News, pe de altă parte, anunță că două nave rusești, Volgoneft-212 și Volgoneft-239, ar fi fost avariate de valuri puternice în largul coastei Crimeei ocupate, citând canalele rusești de Telegram. Se pare că echipajele au așteptat ajutor pe punțile navelor timp de aproximativ patru ore.

Potrivit sursei Shot, incidentele s-au petrecut în Strâmtoarea Kerci, la câțiva kilometri de coastă. Martorii oculari au raportat că valurile puternice au spart corpul navelor. În prezent, o ambarcațiune de salvare se îndreaptă spre Volgoneft-239.

Volgoneft-212, care transporta păcură, a fost lovită prima, urmată de Volgoneft-239 o oră mai târziu. Potrivit Mash, acest incident este al doilea în care o navă a companiei Kama Shipping s-ar fi scufundat din cauza defecțiunii structurale a carenei.

Într-un caz anterior, tancul petrolier Volgoneft-139 s-ar fi scufundat în câteva minute după ce valurile au provocat o fisură care a rupt nava în două.

Ucrainienii spun că Volgoneft-212, construită acum 55 de ani, a fost inițial un petrolier clasic. În anii '90, a fost modificată pentru standardele navigației fluviale, procedura implicând tăierea și sudarea rapidă a unor secțiuni, ceea ce a lăsat o zonă mai fragilă în structura navei, care s-ar fi rupt astăzi sub impactul unui val puternic.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel