Şoferii de pe maşinile cu girofar din România au două mari minusuri, spune Titi Aur, instructor de conducere defensivă.
După apariţia mai multor materiale conform cărora şoferi de pe maşini cu regim special au fost prinşi conducând sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe, am abordat acest subiect cu Titi Aur la DC Conducem. Iată ce spune specialistul.
"Trebuie să înţelegem ceva despre şoferii care conduc maşini în regim special. În România sunt peste 100.000 de astfel de autovehicule. Avem, evident, mai mulţi şoferi care le conduc. Dacă ne uităm în procentul de accidente, de sancţiuni, şi comparăm cu media naţională, şi în acest segment vedem că avem uscături. Deşi nu ar fi normal să fie aşa. Asta înseamnă că şi în această zonă sunt persoane care nu conştientizează pericolul la care se expun sau nu se pot abţine.
Vorbim de două măsuri care trebuie luate. Pentru cei care nu se pot abţine, din varii motive, ar trebui depistate persoanele şi înlăturate, prin procesul de selecţie, adică prin vizita medicală şi examenul psihologic. Iar la ei e şi mai necesar, pentru că au dreptul să nu respecte unele reguli, să meargă mai repede, etc.
A doua serie de măsuri este la conştientizare. Bineînţeles că toţi au permis, toţi ştiu legea. Nu poate spune vreunul că nu a ştiut că nu are voie să bea, că nu are voie să ia anumite medicamente.
Sunt două mari minusuri la această categorie de şoferi. În primul rând, vorbim de procedura de selecţie, care se face superficial. Şi avem probleme şi în educaţia permanentă, acea formare profesională permanentă. Să comparăm cu Austria. Acolo, şoferii cu girofar o dată la 6 luni merg la antrenament. Şi curs o dată la 3 ani. Cursul înseamnă că îţi aduc aminte despre unele lucruri, plus unele lucruri practice. Dar o dată la 6 luni merg în poligon special. Cu maşina lor de serviciu! Au câteva ore programate în care trec prin zonele alunecoase, prin zonele de derapaj. Şi asta cu maşina de serviciu. Sunt urmăriţi de trainer şi li se dau explicaţii. Imaginaţi-vă că dacă mă duc la MAI sau la Ministerul Sănătăţii, Ministerul Justiţiei, mă ia SPP-ul în şuturi. Dar în Austria asta se întâmplă. De ce? Tocmai pentru a-i ţine în zona de îndemânare şi pentru a-i conştientiza asupra pericolelor", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News